Mivel Michael Schumacher már megszerezte hetedik világbajnoki címét a szezon vége előtt, Kínában nem a világbajnokság miatt lesz fontos az, hogy ki lépi át először a célvonalat, hanem inkább annak presztízsértéke miatt. Így a Forma-1-es vezetők máris a szezon legfontosabb versenyeként aposztrofálták a hétvégi futamot. A szervezők számára is fontos a futamrendezés, hisz majd 300 millió dollárt költöttek arra, hogy a világ legelitebb autósport-eseményét megrendezhessék Sanghaj nyugati szélén.
Az összes pilóta tűkön ülve várja, hogy megszemlélhesse és kipróbálhassa az új pálya kihívásait. Így van ezzel az a Williams pilótája, Ralf Schumacher is, akit hosszú idő óta először láthatunk újra versenyautóban versenyezni. Most már talán teljesen felépült ahhoz, hogy csapatához méltó teljesítményt nyújtson a keleti futamon “Nagyon jó ismét autóba ülni, főleg ilyen jól sikerült háromnapos tesztet követően. Nagyon boldog voltam, hogy ismét körözhettem, Silverstone-ban, és nagyon jó volt érezni, hogy milyen sokat fejlődött az autó azóta, hogy utoljára benne ültem. Ahogyan azt vártam már egyáltalán nem fáj a hátam és az elmúlt hónapok tréningjeinek köszönhetően teljesen jól éreztem magam.” – nyilatkozta Ralf. “Senki nem ismeri a sanghaji pályát, ami még izgalmasabbá teszi a versenyt. Mindig kellemes érzés egy teljesen új pályán vezetni, mivel itt mindenki azonos pályaismerettel rendelkezik.” – tette hozzá.
Üres lappal kezdi meg minden Formula-1-es csapat a hétvégét. Ahhoz, azonban, hogy a “lapok” gyorsan beteljenek a csapatokat segítik technikai partnereik, mint a HP a Williams-BMW istállót. A Forma-1 kétség kívül a legnagyobb technikai igényű autósport a Földön. Így a csapatok a pályákon a telemetria, a főhadiszálláson pedig a komputeres tervezés és virtuális szimuláció segítségére hagyatkoznak. Az adattárolás a Formula-1-es csapatok életének fontos részét képezi, mivel a telemetria, a tervezés és a tesztelés során összegyűlt adatokat nagy odafigyeléssel kell tárolni és kiértékelni, annak érdekében, hogy azok majdnem azonnal a csapat többi tagjának a rendelkezésére álljanak.
Így amint az FW26-osok megkezdik a körözést a sanghaji pályán, elkezdik küldeni a telemetriai adatokat a bokszba. A garázsba való visszatérést követően a mérnökök az autóra csatlakoztatják a HP ProLiant DL 360 szerverekből álló feldolgozóközpontot, és letöltik a fedélzeti számítógép által rögzített adatokat. Így az első edzést követően már sok-sok adattal rendelkeznek az addig ismeretlen, vadonatúj pályáról.
A Renault csapata nagy várakozásokkal tekint a hétvégi viadalra, egy sűrű hét után. Az enstone-i csapat ugyanis megvált olasz pilótájától, Jarno Trullitól és helyette a szezon hátralévő három versenyére leszerződtette az ex-BAR-os Jacques Villeneve-öt. Villeneuve nem a győzelemre hajt, inkább csapattársától, Fernando Alonsótól próbál tanulni és segíti a csapatot abban, hogy visszaszerezze a BAR-tól a konstruktőri második helyezést. Alonso szeretné elfelejteni az Olasz Nagydíjat, s most egy sokkal könnyebb karosszériájú Renault-val pontokra hajt. “Szerintem újra visszaszerezheti a csapat a világbajnokságban eddig elfoglalt második helyét. Ez egy erős csapat, erős csapatszellemmel és szeretünk agresszívek lenni versenyzés közben. Ez az én stílusom is. Agresszívnek kell lennünk innentől fogva ha le szeretnénk hagyni ismét a BAR-t, mivel ez egy nagy harc lesz. Nagyon jó az autónk, és a következő három pályán versenyképesek lehetünk.”
A pálya és a verseny
Az 5,45 km hosszú pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte, hasonlóan a maláj és a bahreini pályákhoz. Ami a pályát illeti, elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját. Az 56-körös Kína Nagydíj szeptember 26.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.45 km, a teljes versenytáv 305.256 km.