… a vitorlázás szerelemesei szerint ezek nélkül nem érdemes és talán nem is lehet vízre szállni, hiszen a hajók éppen a fenti fogalmak jegyében készültek és készülnek, akár a régi idők mestereinek keze munkáját dicsérik, akár napjaink modern hajóépítő üzemeiből kerültek ki.
Nem csoda, hogy a saját kategóriájában az utak egyik fejedelmének tartott Audi és a vitorlázás régóta megtalálta a közös nevezőt. Az elegáns német autómárka kifinomult formavilága jól rímel a vitorlás hajók hasonlóan előkelő megjelenésére. Nem véletlen, hogy az Audi már ötödik éve támogatja, segíti a Magyar Vitorlás Szövetséget. Elsősorban azzal, hogy aktív szponzori szerepet vállal az Audi Kupa szervezésében, és egyáltalán, a Magyar Köztársaság Nagyhajós Bajnoksága megrendezésében.
Az Audi és a sportág együttműködése 2003. májusában kezdődött, amikor a márka először támogatta a balatonfüredi Soling világbajnokságot, valamint névadó szponzorként a több mint négymillió forint összdíjazású Audi Soling Grand Prix viadalt. A debütálás jól sikerült, mindkét fél elégedett volt, s ezek után szinte magától értetődőnek számított, hogy az Audi jó mecénásként továbbra is kitart a füredi Nagyhajós Bajnokság mellett. Már a kezdeteknél sem férhetett kétség ahhoz, hogy az Audinak és a Vitorlás Szövetségnek hosszútávon közös tervei vannak, amelyek a mostani ötödik évre beérni látszanak. A Nagyhajós Bajnokság támogatása mellett ugyanis az évek során több millió forintot fordított a márka – a Vitorlás Szövetség segítségével – a hazai élsport illetve az utánpótlás támogatására és versenyeztetésére.
A sportág iránt érdeklődők tehát most is ott láthatják – 2007. augusztus 3-8. között – az Audi jól ismert négykarikás zászlóit a füredi vitorláskikötőben és környékén, hiszen ezúttal is névadó szponzorként jegyzi a kitűnő autómárka a hazai Nagyhajós Bajnokság első futamát.
Az idei balatonfüredi versenyen az alábbi hajóosztályok szerepelnek: Európa 30, 22-es cirkálók, J-24, Dragon, Asso99, Nautic, Elliott 770, 70-es cirkálók, összevont cirkálók, Yardstick I., 30-as, 40-es és 50-es cirkálók. Az első érvényesen megrendezett futamon valamennyi osztályban az első helyezettek – Tóth László emlékére – tiszteletdíjban részesülnek. Valamennyi hajóosztályban az I-III. helyezett hajók kupadíjazásban, a hajók versenyzői éremdíjazásban részesülnek.
A verseny futamait a Balatonfüred-Alsóörs-Balatonalmádi-Siófok-Zamárdi-Tihany közötti vízterületen, négy pályán rendezik meg. Az előzetes hírek szerint idén is várhatóan több százan állnak rajthoz az egyre rangosabb Audi Kupán. S hogy nem csupán a hivatalos kapcsolatokra szorítkozik a hazánkban is közkedvelt márka, az Audi és a Vitorlás Szövetség kapcsolata, arról mindenki meggyőződhet a verseny hivatalos fogadásán, az Audi Esten, amely 2007. augusztus 4-én szombat este a füredi Hotel Uni területén felállított rendezvény sátorban kezdődik.
A hozzáértők szerint a legsportosabb prémium kategóriás márka és a vitorlás sport számos közös tulajdonsággal rendelkezik: innovatív technika, magas minőség, nagy teljesítmény. Az eltelt évek bebizonyították, hogy mindkét fél – az Audi és a vitorlázók – számára is hasznos az együttműködés. Éppen ezért döntött az Audi az előző évben már megkezdett szponzorációs tevékenység folytatásáról. Ennek megfelelően az idei évben 3 hajó is Audi vitorla alatt áll rajthoz.
Egyike ezeknek a 40-es cirkálók büszkesége, az 1922-ben épült Sindbad, amely remekül szerepel az idei vitorlásszezonban, az idei Kék Szalag versenyt például saját osztályában az 1. helyen zárta. A hosszú és karcsú testű szépségről első pillantásra látszik, itt egészen különleges hajóval van dolgunk. És valóban: a 85 éves Sindbad a Balaton harmadik legöregebb hajója. 1922-ben épült, az 1920-as cirkálószabályzat passzusainak megfelelően. Csakhogy ezeket a szabályokat 1925-ben átírták, így a cirkáló igazi ritkaság lett, hiszen hozzá hasonló, extrém keskeny és szabad oldalmagasságú cirkálót nem építettek többé. Az 1920–25 között épült 40-esekből talán ha 15 darab fennmaradt, így a Sindbad igazi kincs a Balatonon.
A különleges, klasszikus hajók sorát az 1944-ben épült Nemere II folytatja, amely idén is eséllyel indul az összevont cirkálók mezőnyében a győzelemért és természetesen szintén Audi vitorla alatt fut. A Nemere II-t 1944. júliusának végén dr. Márkus Andor számára, Benacsek Jenő tervei és irányítása szerint építették az akkoriban Európa-hírű Balatonfüredi Hajógyárban. Egy három darabból álló 75-ös schärenkreuzer sorozat első hajója.
Testvérei: a Sirocco, és a turistákat hajóztató Lillafüred, amelyből sosem lett versenyhajó. A sort egy igazi bajnok hajó, a Kékmadár zárja, amelyet 1934-ben dr. Tus Miklós építtetett és akkor még Hurrikán volt a neve. A mai nevét Heinrich Tibortól kapta, aki hosszú évekig versenyzett vele. A Hurrikán-Kékmadár már akkor is tarolt a versenyeken, mint ahogyan az utóbbi három évben sem talált legyőzőre kategóriájában. Ennek megfelelően esélyesként indul a Kékmadár is a 30-as hajóosztályban, immár Audi vitorla alatt.
Az Audi ugyanakkor egy másik ínyencséggel is készül vitorlások szerelmeseinek az idei évben. Augusztus 19-én Balatonfüreden kerül ugyanis megrendezésre az Audi Oldtimer Kupa. A versenyen a klasszikus építésű hajók indulnak a két versenyszámban. A 30-as flotta látványos páros versenyen méri össze tudását a Füred előtti vízterületen a parthoz közel, amit a nézők is figyelemmel kisérhetnek a Tagore sétányról. A különböző klasszikus építésű hajók Füredről induló és Füredre visszatérő túraversenyen küzdenek a győzelemért és a helyezésekért.