Az elegáns német márka formavilága remekül rímel a vitorlás hajók hasonlóan előkelő megjelenésére. Nem véletlen, hogy az Audi negyedik éve támogatja, segíti a Magyar Vitorlás Szövetséget. Elsősorban azzal, hogy aktív szponzori szerepet vállal az Audi Kupa szervezésében, és egyáltalán, a Magyar Köztársaság Nagyhajós Bajnoksága megrendezésében.
Az Audi és a sportág együttműködése 2003 májusában kezdődött, amikor a márka először támogatta a balatonfüredi Soling világbajnokságot, valamint névadó szponzorként a több mint négymillió forint összdíjazású Audi Soling Grand Prix viadalt. A debütálás jól sikerült, mindkét fél elégedett volt a versenyek után, így nem véletlen, hogy a következő években mindig jelen volt támogatóként a füredi Nagyhajós Bajnokságokon az Audi.
Természetesen most idén, 2006. augusztus 4-9. között is az Audi jól ismert négykarikás zászlói borítják be a füredi vitorláskikötőt és környékét, hiszen ezúttal is névadó szponzorként jegyzi a kitűnő autómárka a hazai Nagyhajós Bajnokság első futamát.
Az idei balatonfüredi versenyen az alábbi hajóosztályok szerepelnek: Európa 30,
22-es cirkálók,
J-24, Dragon,
Asso99,
Nautic,
Elliott 770,
70-es cirkálók,
összevont cirkálók,
Yardstick I.,
30-as,
40-es és 50-es cirkálók.
Az első érvényesen megrendezett futamon az Európa 30-as osztály legjobbja elnyeri a Tóth László Emlékfutam örökös vándordíját egy évre, és tiszteletdíjat kap. Valamennyi további osztályban az első futam első helyezettei tiszteletdíjban részesülnek.
A verseny futamait a Balatonfüred-Alsóörs-Balatonalmádi-Siófok-Zamárdi-Tihany közötti vízterületen négy pályán rendezik meg. S az előzetes hírek szerint idén is várhatóan több százan állnak rajthoz az egyre rangosabb Audi Kupán.
A legsportosabb prémium kategóriás márka és a vitorlás sport számos közös tulajdonsággal rendelkezik: innovatív technika, magas minőség, nagy teljesítmény. Az eltelt négy év bebizonyította, hogy mindkét fél – az Audi és a vitorlázók – számára is hasznos az együttműködés. Éppen ezért döntött az Audi a szponzorációs tevékenység kibővítéséről. Ennek megfelelően az idei évben 3 hajó is Audi vitorla alatt áll rajthoz. Egyike ezeknek a 40-es cirkálók büszkesége, az 1922-ben épült Sindbad, amely az idei Kék Szalag verseny 2. helyét szerezte meg.
A különleges, klasszikus hajók sorát az 1944-ben épült Nemere II folytatja, amely eséllyel indul az összevont cirkálók mezőnyében a győzelemért és természetesen szintén Audi vitorla alatt fut. Az Audi legfiatalabb támogatottja az 1992-ben épült Sebago Raffica Libera, amely méreteihez képest nem több, mint 1400 kilogramm, végsebessége pedig akár 32 csomó is lehet, amivel joggal pályázik a vitorlázás Formula 1-es járműve címére. Ezt bizonyította a Kék Szalag vitorlásversenyen elért abszolút 2. helyével is.