Először a hétvégén Kanadában csap össze a Formula-1-es mezőny. A Montrealt övező csodálatos környezet, és a sűrű éjszakai élet ötvözve az erős francia behatással egyedülálló atmoszférát kölcsönöz a városnak. Ez megkülönbözteti a többi észak-amerikai várostól, s a 16 futamos világbajnokság kedvenc megállóhelyévé teszi.
A csapatok és pilóták kedvelik az amerikai versenyeket, így többek között Michael Schumacher is hamarabb ki szokott utazni feleségével, hogy egy kicsit pihenjen a verseny előtt. Jarno Trulli a következőképpen nyilatkozott az észak-amerikai útról:
“Kedvelem a kanadai és amerikai életstílust – nyugodt és nagyon barátságos – és nagyon jó egy kicsit elszabadulni Európából. A két pálya, amelyen versenyezni fogunk nagyon különböznek azoktól, amelyeken ilyenkor rajthoz szoktunk állni, így ez is kihívást jelent majd. A versenyek között valójában dolgozni fogok, megpróbálom népszerűsíteni a boromat Amerikában. Így elég sűrű napok állnak előttem!”
A kanadai pályán az erős motorral rendelkező csapatoknak van esélyük, így a Williamsnek és a Ferrarinak. A Renault-nak nem fekszik annyira a Gilles Villeneuve pálya, mint a többi, mégis mindent megtesz annak érdekében, hogy szép eredményt érjen el a csapat, így új aerodinamikai fejlesztésekkel és egy továbbfejlesztett motorral áll rajthoz a hétvégén.
Ez az elkövetkező két versenyhétvége megint elég megerőltető lesz a csapatok számára, hiszen amellett, hogy az időeltoldódás miatti átállással meg kell küzdeniük, ráadásul idén már másodszor két egymás utáni hétvégén kell kitenniük magukért.
“Ismét két egymásutáni hétvégén versenyzünk, de ezúttal nem Európában, ami még nehezebbé teszi a dolgokat az érintettek számára. Nagyon keményen dolgoztunk a következő két hétvégére készülve, Silverstone-ban és Monzában teszteltünk. Mind a kanadai, mind az amerikai pályán nagy motorerőre, és kevés tapadásra van szükség, de a mi BMW motorunk még mindig nagyon jó, még akkor is, ha néhány csapat tavaly óta sokat fejlődött.” – szögezte le a Williams-BMW kolumbiai pilótája.
Ami az autókat illeti, az üzemanyag felhasználás kritikus Kanadában. Ez az a futam ugyanis, ahol a csapatok a legtöbb üzemanyagot használják fel, így ezen a pályán a legfontosabb a megfelelő üzemanyag-stratégia. A Renault istálló segítségére lesz ezúttal is üzemanyag szállítója, az Elf, amely külön erre a gyors pályára és várhatóan változó időjárású versenyre alkalmas üzemanyaggal és motorolajjal látja el a csapatot. Mivel nagyon gyors az autók átlagsebessége Montrealban, így minden feleslegesen a bokszban töltött idő “sokba kerül” a csapatok számára.
A pálya és a verseny
A montreali olyan ideiglenes pálya, mint a monacói vagy a Melbourne-i. Ez azt jelenti, hogy a pálya nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. A köreredmények folyamatosan javulnak, így még a verseny során is, mivel egyre több gumi tapad az aszfaltra. Egy jó csúcssebességre is szükség van, mivel ezáltal a pilóták a hosszú egyenesek végén előzni tudnak.
Két előzési lehetőség van a pályán. Ami negatívum, az az, hogy a pálya nagyon igénybe veszi a fékeket. Sok gyors egyenesével és lassú kanyarjaival a montreali aszfaltcsík a szezon legnehezebb pályája a fékek szempontjából, így nagyon kell vigyázni azokra a verseny során, mivel ha valaki nem bánik óvatosan velük már a verseny elején, később gondban lehet. Az autó beállítása is problémát jelenthet. A kemény kanadai tél helyenként buckássá tette a pályát, így azokat figyelembe kell venni az autóbeállításkor.
A 70-körös Kanadai Nagydíj június 13.-án helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km.
2003-ban az azelőtti évhez hasonlóan ferraris siker született Montreálban. A futamot Michael Schumacher nyerte meg. Ideje 1’31″13.591 volt. A második és harmadik helyen a két Williams-BMW-s pilóta, Ralf Schumacher és Juan-Pablo Montoya ért célba. A körrekordot még mindig Juan-Pablo Montoya tartja 1″15.960-as időeredménnyel.