A SEAT pilótái két pole pozíciót, egy második helyet, két harmadik helyet és összesen 44 pontot szereztek és emellett háromszor indulhattak az első helyről, valamint legalább egyszer a dobogóra is felállhattak.
Antonio Rodriguez a SEAT csapat menedzsere nagyon jónak értékelte az eddigi eredményeket, melyek elmondása szerint elvárhatóak voltak a befektetett téli munkának köszönhetően, mely során lehetőség nyílt átfogó tesztelésekre, szélcsatornás tesztekre és összehasonlításokra is.
Ebben az évben Jordi Gené és Frank Diefenbacher mellett a hosszú éves tapasztalattal rendelkező Rickard Rydell csatlakozott a SEAT csapatához. A csapat menedzsere szerint három kiváló pilótáról van szó. Hozzáfűzte, hogy Rydell késői csatlakozása miatt időre volt szüksége az versenyautó megismeréséhez. Rodriguez szerint Jordi az elvárásoknak megfelelően teljesített, Diefenbacher pedig folyamatosan fejlődik.
A szezon második felében dől majd el, hogy a versenytárs márkák – többek között a BMW és az Alfa – mekkora nyomást gyakorolnak a SEAT-ra, így nem lesz könnyű dolga a márkának az elkövetkezendő versenyeken sem. Az Audival történő együttműködésre és esetleges műszaki újdonságokra vonatkozóan megjelent híreket a SEAT , mint apró lépések sorozatát jellemezte és nem feltétlenül beszél újdonságokról:
“Együtt dolgozunk az Audival és a márkacsoport egyéb márkáival is, ami többek között folyamatos információ cserét és erőforrások optimalizálását jelenti. Ezt azonban nem neveznénk műszaki újdonságoknak, logikus folyamatokról van szó olyan cégek között, melyek egy csoporthoz tartoznak. “
Jaime Puig a SEAT Sport igazgatója szerint a márka részvétele az Európai Túraautó Bajnokságban három éves projekt: az első év a kísérletezés éve, a második év a jobb eredményeké, a harmadik évben pedig a bajnoki cím megszerzéséért versenyez majd a márka .
A célok eléréséhez azonban további kemény munkára lesz szükség. A következő ETCC futamra a Donington pályán kerülsor június 26-27-én.