Hat évvel ezelőtt a kombiváltozat utódaként dobták piacra a 2008 elnevezésű szabadidő-autót, ami hatalmas siker lett. A Peugeot formatervezői a második generációt kívülről nézve már jobban elhatárolják a padlólemez-társ 208-as kisautótól, hiszen csupa egyenes vonalat és látható éleket használnak a karosszérián, a megnövelt méretű hűtőrács minden eddiginél prominensebb a kocsi orrán – még úgy is, hogy nincs igazi kerete.
Visszafogottan bántak az ezüst betétekkel, a fekete műanyagbetétek itt már helyénvalónak tűnnek, és nem hiányoznak a LED-es menetfény-karmok sem – amelyek az alapváltozatról hiányoznak majd. Hátulról nézve egyértelmű a családi rokonság a 3008-assal, a végig következetesen emelkedő övvonalról lehet azonosítani a 2008-ast; a kisebb méretek mellett.
Az utastérben már nem volt olyan szabadsága a tervezőknek, mint a karosszériánál, a műszerfal megegyezik azzal, amit az új 208-as is használ. A felépítésből adódóan több helyet kínál a szabadidő-autó, de bőven gyarapodtak a méretek is, a karosszéria hossza 4300 mm (+142), szélessége 1770 mm (+30), magassága 1530 mm (-27), a tengelytávolság 2610 mm (+72). A csomagtér alaphelyzetben (VDA-módszer szerint mérve) 434 literes, amiből 29 liter jut a padló alatti fiókra.
Nincs meglepetés a technikában, az 1,2 literes turbómotor három teljesítménnyel – 100, 130 vagy 155 lóerő, utóbbi GT sportmodellként koronázza meg a kínálatot –, az 1,5-ös dízel két teljesítménnyel – 100 vagy 130 lóerő – választható, a 136 lóerős e-2008-asnak pedig 310 km-es WLTP-hatótávolságot ígér az 50 kWh kapacitású akkumulátor. Amíg a benzinesek már a piaci rajtnál az Euro 6D normát tudják, a dízelek Euro 6D-TEMP besorolással rendelkeznek csak. 2019 vége felé indul a forgalmazás.