Múlt héten arról beszélt Herbert Diess, a Volkswagen konszern vezetője, hogy becsületesebbnek kell lennie a cégnek, ehhez képest most derült ki, hogy még mindig alkalmaz olyan szoftvert a cég, amely hátrányosan befolyásolja a károsanyag-kibocsájtást. Arról van szó, hogy az Euro 6-os előírások szerint vizsgált, 272 lóerős V6-os TDI-nél amikor csökken az AdBlue szint, és már csak 2400 km megtételére elegendő van a tartályban, akkor drasztikusan lecsökkenti a befecskendezést a szoftver, nem hatástalanítva ilyenkor a nitrogén-oxidokat. Mintegy 30 000 német és nagyjából ugyanennyi exportált autó kapott ebből a motorból.
Miközben még láthatóan nincs vége a TDI-botránynak, a konszern már a jövőbe tekint, mintegy 40 milliárd euró, azaz 12 598 milliárd Ft értékben írt alá akkumulátor-vásárlási megállapodásokat. A konszern 2025-ben már évi 3 millió elektromos autót akar értékesíteni, emellett még több hibridet, és úgy ítélték meg, jobb most megkötni a hosszú távú szerződéseket a gyártókkal a következő évtizedre vonatkozóan, így biztos lesz majd az ellátás.
– 2020-ra több mint 25 új elektromos modellt kínálunk a vásárlóinknak és több mint 20 plug-in hibridet. Pár éven belül, minden márkát és régiót tekintve, a világ legnagyobb elektromos flottáját fogjuk az utakra küldeni – nyilatkozta Herbert Diess a Volkswagen konszern éves közgyűlésén. A 2018 augusztusától készülő Audi Q8-as lesz az első ilyen új modell, amelyet a jövőre követ a Porsche Mission E, a Volkswagen márka 2020-tól kínálja az I.D. modelljeit.