Amikor a holland Epko Horstman 2013-ban bement az ABD Nissan márkakereskedésbe Leaf elektromos autót vásárolni, igazából csak egyvalami érdekelte: az autó képes legyen egy feltöltéssel 130 km-t megtenni – ekkora távolságot ingázik a lakása és a munkahelye között. Erre a tényre az értékesítővel való beszélgetés során többször is felhívta annak figyelmét, de mindig csak azt a megnyugtató választ kapta, hogy a gyár által hirdetett 199 km-es elméleti hatótávolság bőven elég a napi 130 km megtételéhez. Aztán rögtön az első nap csalódnia kellett az autóban a holland úriembernek, hiszen legfeljebb 80 km/h-s sebességgel haladva tudta megtenni az első körét, az autópályán a kamionok tolták le, amíg a külső sávban vánszorgott. Aztán 34-szer kellett trélert hívni az út szélén megállt autóhoz, amire elege lett az egészből, és vissza akarta kapni a 30 ezer euróját, de a kereskedés és az importőr is elzárkózott ettől, úgyhogy perre ment.

Most, több mint egy év után adott igazat a bíróság Epko Horstman-nak, és az autó visszavásárlására kötelezte a Nissant, miután az igazságügyi szakértő megállapította, hogy az egyébként rendben lévő akkumulátorral alig 100 km a kérdéses Leaf hatótávolsága. Ez pedig jelentősen elmarad az akkoriban reklámozott 199 kilométeres értéktől, sőt az ügyfél által nyomatékosan jelzett 130 km-től is. Nem fogadta el a Nissan érvelését a bíró, miszerint a 199 kilométer a NEDC ciklus szerint mért érték, hiszen az ügyfél nem ennyit, csak 130 km-t akart, és azt se tudta a kocsi teljesíteni. A döntésnek komoly hatása lesz a holland új- és használtautó kereskedelemre, hiszen eddig nem volt példa arra, hogy a nem elég nagy hatótávolság miatt visszavettek volna villanyautót, amelyeket a jelentős állami támogatás miatt vásárolnak arrafelé nagy számban.

abdnissan2

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!