A jövő a villanymotoros hajtásé, és ehhez a tuningcégeknek is alkalmazkodniuk kell ehhez. Amíg a piacon nem lesz kellő számban megfelelő „alany”, addig se szabad parlagon hagyni a tudást. A bajor Abt is ezért lépett be a Formula E világbajnokságba, de a közúti járműveknél is vannak fejlesztéseik, a legújabb alkotásuk a Volkswagen Transporterből készített eCab.
Ennél a gyári járóképes alvázat vették alapul az átépítéshez, a villanymotor, nagyfeszültségű elektronika és töltőelektronika a motortérbe és a fülke alá került, az akkumulátorok pedig az alvázgerendák közé. Ezekhez csatlakozik a speciális, két tengelyes, kis átmérőjű kerekekkel rendelkező befejezés, amely alacsony síkpadlós felépítmények megvalósítását teszik lehetővé, például jellemzően rövid távon, városban használt futárautó is megvalósítható ezen az alapon.
Akár 3,9 tonnás össztömegű szerelvény is elérhető, de persze B kategóriás jogosítvánnyal vezethető 3,5 tonnás össztömegű változat is készíthető. Azt nem árulták el, mekkora teljesítményű az első kerekeket hajtó villanymotor, vagy mekkora kapacitású az akkumulátor-csomag, de a legfontosabb értéket közölték: egy feltöltéssel legfeljebb 120 km a hatótávolság. Mivel az Abt eCab egyéni igényre szabott haszonjármű, vételárat nem tudnak mondani, hiszen a hajtás mellett a felépítménytől is függ a végösszeg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!