Pénteken már láthattuk az első hivatalos fényképeket az új Peugeot 208-as kisautóról, most pedig már itt vannak hozzá a részletek is, hiszen leleplezték az új generációt. Az első sajtófotókon a sportos GT Line és GT modelleket látjuk, ezek közös jellemzője a fekete kerékjárat-perem, a normál modellek enélkül, illetve (felszereltségtől függően) csillogó krómokkal jönnek.
Látványosabban domborodnak a lemezek, magabiztosságra utalnak a LED-es lámpák (a fényszóró minden bizonnyal feláras lesz), nagy méretű a hűtőrács közepén elhelyezett oroszlán. Faro sárga, Vertigo kék és Elixir vörös metálfényekkel lehet igazán feltűnővé tenni az ötajtós karosszériát (hossz 4055 mm, szélesség 1745 mm, magasság 1430 mm, tengelytávolság 2540 mm). Az akkumulátoros-elektromos e-208-asnél színre fújják a hűtőrácsot, a C oszlopon lévő mélyedésben pedig az e betűt helyezik el. A mai vásárlók igényének megfelelően digitális a belső, azaz szériában kapja a 7 colos érintőképernyős fejegységet a 208-as, amelyet felár ellenében 10 colosra lehet cserélni, nem hiányoznak a zongorabillentyűk sem.
Úgy készítették el az új Peugeot 208-asnál debütáló CMP kisautó építőkészletet, hogy annál a padló alatt tudják elhelyezni az elektromos változat akkumulátorát, így csak minimális mértékben csökken a csomagtartó befogadóképessége, egészen pontosan a padló feletti 265 literes tér változatlan, azonban alatta csak 2 liter marad szemben a benzin- és dízelmotoros változat 44 literével. Az e-208-as első kerekeit egy 136 LE/260 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, ami 8,1 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a végsebesség 150 km/óra. Az 50 kWh kapacitású akkumulátorral 340 km a WLTP hatótávolság, rossz hír, hogy a teljesen lemerült telepet egyszerű konnektorról több mint 20 óráig tart feltölteni.
A belső égésű motorokat az 1,2 literes benzines és az 1,5 literes dízel képviseli. A belépőszint az egyedüli szívómotor, a 75 LE/111 Nm-hez ötfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak. A következő lépcsőfok a 100 LE/205 Nm, ahol hatfokozatú kézi kapcsolású váltó vagy nyolcfokozatú automata választható, a csúcs 130 LE/230 Nm, ahol alapfelszerelés a nyolcfokozatú automata. A dízelből csak egy van, a 100 LE/250 Nm-hez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót jár.