Amíg kívülről leginkább egy sokat használt szappanhoz hasonlít a tajvani Thunder Power cég által a Frankfurti Autószalonon kiállított elektromos sportszedán megjelenése, a belseje egész jól sikerült azzal, hogy rengeteg fával vegyítették a monitorokat.
A műszerfal valójában egy hatalmas méretű monitor, aminek egy része érintésérzékeny. A sofőr előtt a vezetéssel kapcsolatos információkat jeleníti meg, középen lehet kezelni a fedélzeti rendszereket, az utas előtti felületen videót nézhet vagy internetezhet az ember; ezt a részt úgy alakították ki, hogy az csak az anyósülésen helyet foglaló szemszögéből látható, tehát nem vonja el a vezető figyelmét. Nem csak a műszerfalra jutott bőven a fából, az első ülések támláját és az ajtókárpitokat is ezzel a természetes anyaggal borították.
Az autó egy kifejezetten elektromos hajtású autókhoz kifejlesztett padlólemezre épül fel, a Thunder Power saját fejlesztésű akkumulátoráról azt állítja, hogy olcsóbban gyártható és könnyebb a ma használt megoldásoknál, ráadásul lassabban öregedik. A sportszedánba 125 kWh kapacitású akkumulátor-telepet szerelnek, ami az autó mindkét változatának több mint 650 km-es hatótávolságot tesz elérhetővé. Ennél fontosabb, hogy 30 perc alatt mintegy 300 km megtételére elegendő energiát lehet beletáplálni villámtöltővel.
Két teljesítményszintet terveznek a sorozatgyártású változatnak, az alapmodellben 313 lóerős a villanymotor, felár ellenében 435 lóerős is választható. Utóbbiról annyit árultak még el, hogy kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és elektronikusan korlátozott 250 km/h a csúcs. A Thunder Power szándéka szerint 2017-ben indul az itt látható autó szériaváltozatának forgalmazása Európában, ezt nem sokkal ezt követően pedig az Egyesült Államokban is megvásárolható lesz majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!