Tavaly nem egy új típus, hanem a 2016 óta létező Iveco Daily alváltozata, a Blue Power család nyerte el az Év Kihaszonjárműve címet Európában. A szakmai zsűri azt honorálta, hogy már ma teljesíti a 2020-tól érvényes károsanyag-kibocsájtási előírásokat a modell, ráadásul még a jövő kihívásaira is választ ad, hiszen a dízel- mellett CNG és elektromos hajtású változatban is elérhető.
Utóbbi két modellváltozat elterjedését nehezíti a töltő-infrastruktúra, Magyarországon 12 helyen lehet nagynyomású földgázt tankolni (túlnyomó részt Budapesten és Pest megyében), az elektromos változatnál pedig célszerű gyorstöltőt létesíteni a telephelyen, ahol aztán 2 óra alatt lehet a teljesen lemerült telepeket újjátölteni. Az elektromos Daily Blue Power 1-3 darab akkumulátorral, akár 200 km-es valós hatótávolsággal (teljes terheléssel, fűtéssel/hűtéssel mért érték) rendelkezik. Ezeket is forgalmazza az importőr Danube Truck, de még nem találtak rájuk vevőt – a CNG-s modellt egy potenciális flottavásárló fogja majd tesztelni hamarosan.
Az első dízelmotoros Iveco Daily Blue Powert már át is vette a tulajdonosa, a második pedig arra vár, hogy potenciális ügyfelek kipróbálják. Könnyű felismerni a környezetbarát változatot, hiszen a a hűtőrács és a felnik is kékek, ezen kívül még a műszerfalon is visszaköszön ez a jellegzetes szín. A 3,0 literes turbódízel már RDE Ready, azaz a 2020-tól érvényes előírásoknak (Real Drive Emissions) is megfelel, 136 LE/350 Nm vagy 156 LE/380 Nm teljesítménnyel választható.
A vásárláskor esedékes személyes beszélgetés során, amely alatt az értékesítő a 8000-féle (!) alapváltozat közül megpróbálja megtalálni az ügyfélnek optimális választást, különös figyelmet szánnak a 8 fokozatú Hi-Matic fantázianevű automatikus váltóra. Ez optimális fordulaton üzemelteti a dízelmotort, aminek köszönhetően nemcsak a fogyasztás csökken, de az egyébként 40 ezer km-es szervizintervallumot 50 ezer km-re nyújtják az egyenletesebb terhelés miatt. A CNG-s modellnél annyiból is jól jön az automatikus váltó, hogy annál a dízeleknél megszokottnál magasabb fordulaton kell üzemeltetni a motort, ami a hús-vér sofőröknek nehezen szokott menni.
Apropó emberi sofőrök, manapság a munkaerőhiány miatt nagy úr lett az autóvezető, épp ezért odafigyeltek a kényelemre és a digitális szolgáltatásokra a Daily kialakításánál. Az előrejelzések szerint ez még úgy egy évtizedig lesz így, hiszen 2030 körül már elérhetőek lesznek az önvezető (kis)teherautók, és ezzel mintegy 6 millió sofőr veszíti majd el az állását… Az Iveco Daily Blue Power jelenleg még egy kicsit szűkebb választékban érhető el, mint az alaptípus, 3,5-5,5 tonna közötti össztömeggel, alváz, furgon és autóbusz felépítménnyel létezik, de folyamatosan bővítik a kínálatot.