Nem egyszerűen csak a Tesla Model S-t akarja legyőzni a Lucid Motors, a karakteres megjelenésű Air nevű luxusautóval a belső égésű motorral szerelt konkurenciát is maga mögé akarja utasítani a cég, amely 2018-tól kezdve gyártja az itt látható típust a most épülő arizonai gyárában.
lucid2
Közel 9 éven keresztül dolgozott a Samsung SDI azon az akkumulátor-generáción, amelyet az autóhoz kiválasztottak. Ennek különlegessége a nagy teljesítményleadás, egyszerre akár 1000 lóerőnyi energia is képes kimenni belőle, szemben a Teslával, amely nagyjából ennek a felét tudja – ahogy az a norvégiai peren kívüli megállapodásból kiderült. Azt is mondják, hogy a rendszeres gyorstöltést is bírja a telep, nem kell váltogatni a normál és gyorstöltést az idő előtti kapacitáscsökkentés megakadályozása érdekében. Alaphelyzetben 100 kWh a kapacitás, extraként 130 kWh-s telep kérhető, utóbbi esetben 640 km a szabványos hatótávolság; az Egyesült Államokban az európaival ellentétben reálisnak nevezhető ez az érték.
lucid3
Szóval ténylegesen 1000 lóerőt tud a Lucid Air, a Tesla mérési módszere szerint (azaz a teljesítmények összeadásával) 1200 lóerő a rendszerteljesítmény, elöl-hátul egy-egy 600 lóerős villanymotor hajt. Ez 2,5 másodperces 0-96 km/h gyorsulást tud, végsebesség értéket nem közöltek. Többféle radar, lidar és egyéb érzékelő is van a fedélzeten, most még nem részletezték a részben önvezető technológia tudását. A hangvezérlés különlegessége, hogy nem egy előre memorizált menüben kell kalandozni, hanem egyszerűen beszélni kell az autóhoz, ami aztán majd „kitalálja”, mit is akar a használó.
lucid4
A belső tér különlegessége, hogy az tényleg egy luxusautónak megfelelő anyagminőséget és lehetőségeket kínál. Például nagyon figyeltek a hangszigetelésre, a 29 hangszórós hifi aktív zajkioltással rendelkezik. A műszerfal különlegessége, hogy az egyébként csak egy ujjnyi mértékben kilátszó középső érintőképernyő szükség esetén kibújik a helyéről. Az egyszerű háromszemélyes hátsó pad helyett kétszemélyes második sor is kérhető, amelynél széles konzol választja el egymástól az akár fekvő helyzetbe is átmenni képes foteleket.
lucid5
A teljesen felextrázott változatért 100 ezer dollárt kérnek majd két év múlva, ezzel – vagyis az itt látható változattal – indul majd a forgalmazás, de rövid időn belül egy 65 000 dollár körüli alapmodellt is gyártani kezdenek majd.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!