Még 2003-ban mutatkozott be az ötödik generációs Volkswagen Transporter, ami 2009-ben kapta első nagy frissítését, majd 2016-ban egy átfogó frissítéssel elkészítették a T6-os generációt, amelynek mostani félidei átalakítása jelentősebb változásokat hoz, mint az eddigiek. Elölről lehet majd könnyen felismerni a T6.1-est, nagyobb a hűtőrácsa, keskenyebbek a fényszórók, a látványos LED-es hátsó lámpák felárasak.
A beltérben egy csapásra behozza a lemaradást a modell, a Passat után ez a típus kapja meg másodikként a harmadik generációs fejegységeket – a Multivan esetén az alapmodell MIB2-est, a többi MIB3-ast kap –, a 8 vagy 9,3 col képátlójú érintőképernyős egységek újfajta online szolgáltatásokat tesznek elérhetővé, és hangvezérlés is jár hozzájuk – stílusosan „Hey Bulli”-val kell megszólítani az autót. A Highline modellnél széria, egyébként felár ellenében érhető el a digitális műszeregység. Hidraulikus helyett elektromos lett a kormányszervo, így rögtön alapfelszereléssé tették az oldalszél-segédet, de egyébként is sokat fejlődött a vezetőtámogató rendszerek sora és tudása.
A Transporter használók az eddiginél több extrát kapnak, széria lett az elektromos ablakemelő, a központi zár, az elektromosan állítható külső tükör, a bluetooth-kapcsolódást kínáló rádió, 230V-os konnektor. A dupla utasülés alá a raktér felől be lehet tolni hosszabb rakományt, a felhajtható ülőlap kulccsal zárható. Később lesz egy futárváltozat, amely nagyobb teherbírású generátort, akkumulátort és féltengelyeket kap. A 2019 harmadik negyedévében esedékes piaci bevezetésnél négy teljesítménnyel – 90, 110, 150 vagy a BiTDI esetén 199 LE – lesz választható a Volkswagen Transporter, jövőre lesz elérhető az akkumulátoros-elektromos változat. Az Abt segítségével készített zöld rendszámos változatot 112 lóerős villanymotor mozgatja, kétféle – 38,8 vagy 77,6 kWh – akkumulátorral lesz választható, utóbbival 400 km-t meghaladó hatótávolságot ígérnek, pontos adatokat majd később közölnek.