A Makerere Egyetem diákjai és oktatói közös munkája volt 2007-ben a Kiira EV elnevezésű elektromos autó, amely 26 lóerős motorjával 100 km/h-s csúcssebességet tud elérni és 80 km a hatótávolsága. Ezt követte 2014-ben a Kiira EV Smack, a 4,9 méter hosszú kétajtóst már 107 lóerős villanymotor hajtja, 140 km/h a csúcssebessége, és a 0-60 km/h gyorsulás 10,6 másodpercig tart. 2016-ban építették meg a Kayoola Solar Bus elnevezésű elektromos autóbuszt, amelynek a tetőpaneljén napelemeket helyeztek el.
Az ugandai állam 2015-ben karolta fel a projektet, eddig mintegy 6,5 millió dollárnak pénzt fektetett bele, és 40 millió dolláros teljes beruházást terveznek. Egy összeszerelő üzemet építenek, ahol aztán 900-2000 munkás készíti a járműveket, folyamatosan növelve a helyi alkatrészek részarányát. Első körben autóbuszokat akarnak gyártani, majd a személyautók következnek. Minden esetben belső égésű- és villanymotorral szerelt járműveket is készítenek majd, várhatóan kínai konstrukciókat vesznek át, hiszen ott már rendelkezésre állnak a megfelelő műszaki alapok. Jelenleg Ugandában évi 45 000 autót helyeznek forgalomba, ezek 85%-a használtautó.