Nagy reményekkel vágott neki az együttműködésnek a Toyota és a BMW, de aztán rövid úton véget ért a dízelmotor-együttműködés, aktuálisan a Z4/Supra a kézzelfogható eredménye a közös munkának. Azonban ez nem marad sokáig így, hiszen a német és a japán gyártó újabb hajtáslánc-cserét tervez – ami 2025-ben fog megvalósulni, ha minden jól alakul.
A bajorok a Toyota által szállított hidrogénes tüzelőanyagcellát építették egy X5 karosszériájába a Frankfurti Autószalon kedvéért, a gyakorlati próbákra pedig 5-ös GT alapján építettek néhány prototípust még 2015-ben, amelyeket folyamatosan használnak azóta. Az akkumulátoros-elektromos autók alternatívája lehet majd a tüzelőanyagcella, ha kiépül a megfelelő töltőállomás-hálózat, hiszen a nagynyomású hidrogénnel való tankolás kevesebb, mint 4 percet vesz igénybe, a hatótávolság pedig több száz kilométer, a helyi károsanyag-kibocsájtás pedig vízpárát jelent.