Alekszej Racsev nagyot csalódott, amikor kipróbált egy eredeti Ford Mustangot, a felújított autó szenvedett 120 km/órás tempónál, a fékek csapnivalóak voltak. Ezen változtatni akart, és kapóra jött, hogy a Tesla Model S-sel arctalan: jól megy, biztonságos és kényelmes, csak a megjelenése nem karakteres. 2018. márciusában indult az Aviar R67 projekt, amelynek a végén 395 ezer dollárért lesz megvásárolható az elektromos Mustang.
Az Aviar Motors nevű cég bejegyezése még folyamatban van, ennek ellenére zajlik a munka az első prototípuson. Készen van már a teljes egészében karbonból készített karosszéria – egy 1967-es kupét szkenneltek be -, amelyen módosították a hűtőrácsot és a hátfal alsó részét. Már szétvágták az alekszej Racsev által vásárolt Tesla Model S-t, amelynek nem csak az alvázát és technikáját, de részben a karosszériáját is felhasználják majd az Aviarhoz.
A karbon és az alumínium összekapcsolásához a BMW i8-ast tanulmányozták, majd a ragasztás mellett voksoltak – a próbák szerint olyan erős a ragasztó, hogy a szakítópróbán az alulemez szakadt szét, nem a kötés oldott. A tervek szerint idén már három autót készítenek, jövőre kilencet, 2020-ra pedig elérik a maximális, 24 autó/éves kapacitást. Az Aviar Motors egyedi forgalomba helyezési eljárással állítja forgalomba a saját alvázszámmal rendelkező kupékat, amelyekben közvetve a Tesla is segít – épp azon dolgoznak a mérnökök, hogy az Autopilot nevű vezetőtámogató-rendszer csomag az új karosszériában is teljesen működőképes legyen.
A megcélzott, 2,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás egyébként számolt érték, úgy vélik, ez a reális azt követően, hogy a karbon karosszéria miatt 200 kg-mal csökken a tömeg, és 840 lóerőre növelik a villanymotorok teljesítményét, és 305 mm széles hátsó abroncsokat használnak majd az Aviar R67-esnél. Az első, kész autót a tervek szerint július elsején mutatják be, a négyszemélyes változat gyártását pedig 2022-ben kezdik meg.