Hatalmas űrt tölt be a Mercedes-Maybach Ultimate Luxury tanulmány, egyfelől a méreteivel (hossz 5260 mm, szélesség 2110, magasság 1764 mm), másfelől pedig a Suzuki X90-es óta nem láttunk lépcsős hátú terepjárót. A német márka ráadásul nemcsak autót készített, hanem rögtön lakásberendezést is, hiszen az Ultimate Luxury néven bútorokat is lehet majd vásárolni a Maybachtól.
Visszatérve az autóra, annál a terepjárók és a limuzinok kategóriáját próbálták ötvözni, hiszen a három részre tagolt karosszéria lehet csak igazán elegáns, és manapság mindent el lehet adni, ha valamilyen úton-módon szabadidő-autóként emlegetik azt. Biztos megizzadtak a formatervezők, mire a tágas hátsó rész miatt hátratolt utasfülke ellenére sikerült összehozni a lépcsős befejezést, a kocsi másik végén már egyszerűbb volt a dolguk, hiszen egy hűtőrács, pláne egy ilyen reprezentációs célú járműnél soha nem lehet elég nagy. A kettő között a karosszéria középvonalában végighúzódó perem teremt kapcsolatot.
Az utastérben tágas hely, világos anyagok és rengeteg érintőképernyő várja az utasokat, természetesen nem hiányozhat a rózsaarany kontrasztos szín sem. A hátul ülőket a Mercedes-Maybach S-osztályból ismert fotelek és szolgáltatások kényeztetik, a kristályfehér bőrt rózsaarany cérnával varrták meg. A Pekingi helyszínnek megfelelően nem italhűtő, hanem teamelegítő rekesz található a hátsó ülések közötti konzolban, és ébenfából készített tálca is van a csészék szervírozására.
Műszakilag az új GLS-osztálynál is alkalmazott padlót vették alapul a Mercedes-Maybach Ultimate Luxury megépítésénél, azonban négy villanymotorral (kerekenként egy-egy) rendelkező elektromos hajtást valósítottak meg. A rendszerteljesítmény 750 lóerő, az energiát a padló alá beépített 80 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor szolgáltatja.
Az európai mérési módszer szerint 500, a sokkal reálisabb USA-beli szabvány szerint 320 km a hatótávolság, a csúcssebességet 250 km/h-ban korlátozzák. A gyakorlatban még nem létező, 350 kW teljesítményű CCS villámtöltéssel 5 perc alatt 100 km-nyi energiát lehet beletáplálni a Maybach szabadidő-autóba, de vezeték nélküli indukciós töltés lehetősége is adott.