A Mercedes-Benz Vito haszonjármű testvérmodellje a V-osztály nevű buszlimuzin, utóbbit csak hosszmotoros elrendezéssel, hátsó- vagy összkerékhajtással forgalmazzák. Ehhez képest a Genfi Autószalonon bemutatott EQV nevű elektromos változat felfüggesztése a keresztmotoros-elsőkerékhajtású Vito-ból származik, hiszen a padló alatti helyet az akkumulátor igényli a hajtáslánc helyett.
Az eATS nevű hajtóegység egy 204 lóerős villanymotort, a fogaskerék-áttételt és a vezérlőelektronikát is tartalmazza – elméletileg bármelyik keresztmotoros karosszériába beépíthető –, a 100 kWh kapacitású akkumulátorral 400 km-es valós hatótávolságot ígérnek. Az elérhető csúcssebesség 160 km/óra, ennél fontosabb tulajdonság, hogy villámtöltővel 15 perc alatt mintegy 100 km megtételére elegendő energiát lehet vételezni.
Az akkumulátoros-elektromos hajtás nem befolyásolja az utastér méretét és annak variálhatóságát, tehát 6, 7 vagy 8 személyes kialakítás is kérhető lesz. Az EQ almárkához igazították a külsőt nagyobb méretű fényszórókkal, kékes részletekkel, amelyek a 19 colos felniken is megjelennek.