Manapság sikk lett villanymotoros szuperautókkal ámítani a nagyközönséget, hihetetlen lóerő- és Nm-számokkal bombázni a belső égésű motorokhoz szokott embereket. Az Audi jól ráérzett arra, hogy valami különlegességet kell készíteni ahhoz, hogy kitűnjön a tömegből, így egy kombit készített. A PB18 e-tron név a bemutató helyszínét és idejét (Pebble Beach, 2018) jelenti, de nem véletlen az R18 e-tron LeMans-versenyautóra való utalás.
Valójában egyébként nem új a tanulmány, hiszen maga a hajtás és a félvezetős akkumulátort már a tavalyi Aicon esetén is használták, most azonban új karosszériát építettek fel erre az alapra. A fejlesztés során Level Zero néven emlegették a PB18 e-tront, amivel arra akartak utalni, hogy semmiféle önvezető rendszer nincs a fedélzeten, ez a kocsi azért készült, hogy a vezetőülésben helyet foglaló ember élvezze a haladást. Mivel by-wire, azaz elektromos a kapcsolat a kezelőszervek és a rendszerek között, oldalra csúsztatható a vezetőülés, tehát középre is ülhet a sofőr, ha már unja a hagyományos, baloldali pozíciót.
Alumínium, karbon és többféle egyéb műanyag alkotja a vázszerkezetet és a karosszériát, aminek az alacsony, mindössze 1550 kg-os saját tömeg köszönhető – itt meg kell jegyezni, hogy a vezetési élmény javítása érdekében nemcsak az önvezető rendszerről, de a legtöbb kényelmi felszerelésről is lemondtak. A 4,53 méter hosszú, 2 méter széles és 1,15 méter magas kombi hátuljában 470 literes csomagteret alakítottak ki, amelyet az egyedi poggyászkészlettel tökéletesen ki lehet használni – versenyoverál és bukósisak szállítására is gondoltak.
Összesen négy darab villanymotor hajtja a kerekeket, ezeket a kocsi középvonalába építették, és féltengelyeken keresztül hajtanak, elöl 204, hátul 476 lóerő a tartós teljesítmény, azaz 680 LE/830 Nm a rendszerteljesítmény, rövid ideig 775 lóerőnek is örülhet a sofőr, utóbbinak köszönhető, hogy a 0-100 km/h sprint mindössze 2 másodpercig tart. A hatótávolság maximalizálására korlátozni lehet a teljesítményt, a 95 kWh kapacitású félvezetős akkumulátorral 500 km-nél többet lehet megtenni kis odafigyeléssel. A felfüggesztés és a fékrendszer az LMP1-es versenyautóról származik, ennek megfelelően nem csak közúton, de versenypályán is tartósan magas színvonalon működik az Audi PB18 e-tron.