Létfontosságú a Volkswagen konszern számára, hogy az elektromos autói sikeresek legyenek, hiszen a résztulajdonos német állam kényszeríti erre a váltásra a TDI-botrány hatásait még mindig érző autógyártót. A hírek szerint a beszállítókat még nem sikerült meggyőzni, még vonakodnak, hogy a VW terveiben szereplő, nagyon optimistának tűnő termelési számokhoz szükséges gyártókapacitásokat kiépítsék, mert egyszerűen nem látják biztosítottnak a megtérülést.
A tárgyalások miatt volt fontos a Volkswagennek, hogy a Ford is beállt mögé – igaz, sokkal óvatosabb darabszámokban. Amíg a VW tíz év alatt 15 millió MEB-alapú villanyautót akar értékesíteni, addig a Ford mindössze 600 ezret. Amíg a Volkswagen már jövőre piacra dobja az első ID. villanyautóját, addig a Ford egészen 2023-ig vár ezzel; az aacheni fejlesztőközpontban dolgozó Ford mérnökök a VW mérnökök és tapasztalatok alapján dolgoznak majd az új villanyautón, amelyet elsősorban Európában akarnak majd forgalmazni.
Az önvezető technológiák terén a Ford már korábban betársult az Argo AI nevű cégbe, egy bonyolult tranzakció keretében a Volkswagen is egyenrangú partnere lesz az amerikai cégnek – 1 milliárd dollárt ad, és beleolvasztja a meglévő Autonomous Intelligent Driving nevű cégét, ami az Argo AI európai irodája lesz.