A Dezhou Weikerui Electric Vehicle Industries nevű kínai cég egy évi 60 ezer jármű gyártására alkalmas üzemmel rendelkezik, itt egészen mostanáig kis sebességű villanymotoros autókat gyártottak. Az új V7-es típusnak is van ilyen kivitele, de ebből lesz teljes értékű villanyautó is, tehát nem csak megjelenésében másolják a Volkswagen e-up! minit, de azzal összemérhető tudást is nyújtanak majd. Még a márkajelzés is megtévesztően hasonlít a VW-eredetire, a karosszériánál még ennyi eltérés sincs – épp csak az ajtókereteket hagyták karosszériaszínűre, egyébként minden egyes hajlat és domborítás, valamint légterelő ott van, ahol a német eredetin. A karosszéria hossza és szélessége mm-re egyezik (3540 és 1645 mm), a magasságban a nagyobb hasmagasság miatt a kínai V7-es vezet 29 mm-rel (1506 mm), a tengelytávolsága 3 mm-rel hosszabb (2420 mm).
Amíg a Volkswagen e-up! 1165 kg-ot nyom a mérlegen, a kínai másolat mindössze 950 kg-os. Első körben a kis sebességű villanymotoros változatokat kezdik gyártani, a Weikerui V7-es alapváltozata 9,6 lóerős villanymotort kap és 100 Ah kapacitású akkut, ami 40 km/h-s csúcssebességre és 100 km-re elég. Felár ellenében kérhető 11,6 lóerős villanymotor, amihez rögtön 120 Ah-as akkutelepet mellékelnek, ez már 50 km/h-val is száguldhat és 120 km a hatótávolsága. Az év vége felé kezdik meg a V7-es normál személyautó változatának forgalmazását, arról egyelőre annyit mondanak, 120 km/h lesz a csúcssebessége és 200 km a hatótávolsága. Utóbbi ára 35 000 jüan, azaz 1,48 millió Ft lesz a helyi támogatások után.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!