Ahogy az lenni szokott, a tesztprogram során a legkeményebb sarkvidéki hidegekben is kipróbálják a gyártók az újdonságaikat, ez a megpróbáltatás a +25 °C-os ideális hőmérsékleten üzemelő akkumulátorokkal rendelkező elektromos járműveknek különösen nagy megpróbáltatás.
De nincs mese, a Mercedes B-osztály akkumulátoros-elektromos változatának is ki kell állnia a kemény mínuszok jelentette próbatételt, ami nagy valószínűség szerint abban jelentkezik, hogy nem túl nagy a hatótávolsága. Egyfelől a nagy hideg miatt, másfelől a fűtés nagy energiaigénye miatt. De hát pont ez a cél.
Amúgy egy észak-amerikai kivitelt alakítottak át elektromos hajtásúvá, amiről nem csak a lökhárítóban elhelyezett helyzetjelző fények tanúskodnak, de a műszeregység is. Ott egyfelől a fordulatszámmérő helyén látjuk az energiamutatót (felhasználás/akkumulátorban lévő maradék töltés), a sebességmérőn pedig a mérföldes jelzés mellé cetlikkel jelzik a km/órában autózott tempót. A módosított első lökhárítót és a műanyag peremmel körbevett kerékjáratokat már láthattuk a Mercedes B Electric Drive tanulmányon, amely a korábbi Mercedes B E-Cell elektromos autó továbbfejlesztett változata.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért