Rekord-értékesítéssel búcsúzik a Mercedes-Benz Sprinter második generációja, a gyár a maga részéről pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy az új generáció ott folytassa, ahol az előd abbahagyta. A vásárlói elvárásokhoz való alkalmazkodásra a legjobb példa az elsőkerékhajtású változat megjelenése, ezen kívül az online szolgáltatások terén is hatalmas a fejlődés.
Az egyik legjobban bővülő terület a könnyű haszonjárművek piacán a csomagszállításé, amelynél fontos a lehető legnagyobb terhelhetőség és a könnyű ki- és beszállás. Mintegy 50 kg-mal alacsonyabb a saját tömeg és ennyivel nagyobb a terhelhetőség az elsőkerékhajtásnál a hátsókerékhajtású változathoz képest – ebben benne van a műanyag hátsó laprugók 12 kg-os tömegmegtakarítása. A raktérpadló is alacsonyabb 8 centivel, könnyebb a fel- és lelépés. A hosszirányú motorbeépítésnél választható az összkerékhajtás.
Elsőkerékhajtásnál 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 9 fokozatú automatikus váltó kérhető, hátsó(és össz)kerékhajtásnál 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 7 fokozatú automata választható. A négyhengeres dízel az eddig is használt 2,1 literes, 114, 143 lóerős, hosszbeépítésnél van egy 163 lóerős teljesítményszint is, míg keresztmotornál csak lakóautó-felépítmények számára lesz elérhető 177 lóerővel. Hosszbeépítéssel kínálják az új fejlesztésű, 3,0 literes soros hathengeres turbódízelt 190 LE és 440 Nm teljesítménnyel. A motortérben (jobb első fényszóró mögött) elhelyezett AdBlue tartály 22 literes. Az USA-ban 2,0 literes turbómotorral is kínálják majd a Sprintert. 2019-től lesz választható az elektromos Sprinter, az elsőkerékhajtású modell alapjára építik fel a skálázható akkumulátorral (14 kWh kapacitású a 112 kg-os telep, akár három is elfér a padló alatt) és acél hátsó laprugóval rendelkező dobozos változatot. Elsősorban csomagszállító vállalkozásokra számítanak ügyfélként, ezért a középmagas, zárt karosszéria.
Elektromosan állítható komfortülések is rendelhetőek a Sprinterhez, de ennél fontosabb lehet, hogy mindenféle töltési lehetőség elérhető (12V, 230V, USB C, indukciós telefontöltő). Tárolóhelyből már kevesebb van, a műszerfal tetején és a középső dobozban vannak polcok. Kesztyűtartó nincs, annak a helyére felár ellenében lehet polcot kérni, a szélvédő fölött polc mellett zárható kis dobozt lehet vásárolni. Az ülések alatti teret oldalsó kis nyíláson át lehet megközelíteni, ez a tér a KRESZ-tartozékok számára van fenntartva, extraként kérhető az előrebillenthető ülőlap.
A haszonjárműnél csak egy nagy (7 vagy 10,25 col képátló) kijelzőt kap ez a rendszer, de ugyanaz a villámgyors nVidia processzor dolgozik itt is, mint a személyautókban. Különlegessége a hangvezérlés (magyarul nem elérhető a funkció), aminél nem parancsokat kell mondani, hanem természetesen beszélni kell az autóhoz – a Mercedes kulcsszó elhangzása után fülel a rendszer. Arra is lehetőség van, hogy a diszpécser üzenetet küldjön a sofőrnek, amit aztán a rendszer olvas fel. Váltott sofőrös flottáknál hasznos funkció, hogy a (csatlakoztatott telefonról felismert) vezető beállításait a felhőből lehívja, így a kedvenc rádiói és korábban beprogramozott útvonalai várják az új autóban is az embert.
3-50 autós (egymárkás) flottáknak az életét könnyíti meg a gyár által kínált logisztikai szolgáltatás. Nem csak rugalmas fuvarszervezést bonyolít (ha egy ügyfél lemond egy csomagfeladást, automatikusan módosítja az útvonalat), de például be tudja jelenteni időszakos szervizre az autót úgy, hogy minimális kitérővel jusson el oda. Rugalmas flottakezelésre is be lehet fizetni, az esetleges nagyobb munkateher elvégzésére plusz autót biztosít térítés ellenében a gyár – 1 órára, 1 napra, 1 hétre, vagy akár folyamatosan. A diszpécser azt is ellenőrizheti az irodából, hogyan vezet a sofőr – az átlagfogyasztás mellett az erős gyorsításokról, fékezésekről és tempós kanyarvételről is árulkodik az elektronika. Utólagos fedélzeti egységgel meglévő Mercedes haszonjárművek is csatlakoztathatóak a szolgáltatáshoz.
7,8-17 köbméteres rakteret kínál a Sprinter, az elsőkerékhajtású modelleknél az alacsonyabb padló miatt 0,5 köbméterrel nagyobb a hasznos térfogat. Rendelhető terhelhető kerékjárat-burkolat is. Strapabíró fa- vagy műanyagpadló (-18 kg) is választható, javítja a tájékozódást, hogy immár csíkszerű LED-lámpák világítanak. A megszokott rakományrögzítő pontok mellett a padlóba süllyesztett sínekhez csatlakozó rögzítőrendszer is kérhető. A Sprinterek ötöde személyszállítóként dolgozik, rengeteg a külső partner által épített kisbusz. A gyári Tourer a személyautós változat, 9 fős utastérrel (2-2-2-3). Ennél az utasok készülékeit kezelni képes wifi-hotspot is rendelhető, az üléseknél pohártartó, az oldalfalon USB töltési lehetőség is van. A tolóajtónál a felszállást lenyíló, 200 kg terhelhetőségű lépcső könnyíti meg. A kényelmes utazás érdekében hátsó légrugók is rendelhetőek, amelyek még a karosszéria oldaldőlését is mérséklik. A gyári építésű autóbuszban 19+1 embernek jut hely.
Az európai lakóautók több mint 90 százaléka elsőkerékhajtású, ennek a szegmensnek az igényeire készítették el a karosszéria nélküli, de egyébként teljesen működőképes fülkét a 177 lóerős teljesítményű dízellel. Ennek alapján azonban nemcsak lakóautók, de különösen nagy térfogattal rendelkező teherszállítók is megvalósíthatóak. Az MBUX rendszerhez olyan alkalmazások is elérhetőek, amellyel a hátsó rész kütyüit lehet felügyelni, tehát távolról informálódhat a sofőr az ivóvíz- vagy szennyvíztartály töltöttségéről, beállíthatja a fűtést/hűtést. Az európai forgalmazással egy időben, júniusban indul a Sprinter forgalmazása Magyarországon, 6 341 400 Ft-os alapárral.