A második generációs Nissan Leaf (150 LE, 378 km-es hatótáv) csak a kezdet, egész modellpalettát épít fel ennek alapján a gyár, a sort a nagyobb teljesítményű és 500 km hatótávolságú változat nyitja, de lépcsős hátú karosszériáról és természetesen szabadidő-autóról is pletykálnak. Utóbbi immár bizonyosság, hiszen az IMx elnevezésű tanulmány ennek az előzetese.
A legnagyobb újdonság az, hogy elöl- és hátul is van egy, a kerekeket hajtó villanymotor, a rendszerteljesítmény 435 LE/700 Nm. Nem terepjáróról van szó, tehát a virtuális összkerékhajtást a menetbiztonság javítására használják (a padló alá rejtett akkumulátor miatt alacsonyan van a tömegközéppont), illetve egy-egy kiadósabb gyorsításnál is jól jön majd. Új elem még a javított energiasűrűségű akkumulátor, amelynek köszönhetően a szabadidő-autó tanulmány egy feltöltéssel 600+ km megtételére képes.
A ProPilot nevű rendszer teljes önvezető haladásra képes változata is ott van a Nissan IMx fedélzetén, aktiválásakor a kormánykerék visszahúzódik, az első ülések támlája pedig hátradől, hogy kényelmesen pihenhessenek az ott utazók.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!