A Chevrolet Bolt, vagy ahogy Európában megvásárolható, az Opel Ampera-e volt a követendő példa a Kia mérnökei számára, amikor az akkumulátoros-elektromos Niro tanulmányt elkészítették. A 64 kWh kapacitású akkumulátornak köszönhetően 383 km a hatótávolság az USA ciklus alapján – ez pontosan megfelel a Bolt értékének –, és az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye is ugyanúgy 204 lóerő, mint a GM által fejlesztett villanyautónál.
Annyiból nyerőbb helyzetben lesz a Kia Niro EV, hogy egyterű- helyett szabadidő-autó felépítéssel rendelkezik, ami manapság a vásárlói elvárások netovábbja. A koreai fejlesztőközpontban áramvonalasabbá tették a karosszériát, kisimították a padlólemezt, a funkcióját vesztett hűtőrács helyére pedig monitort szereltek. Csendes járműről lévén szó kamera, radar figyeli az esetleg a jármű útjába kerülő gyalogosokat, és ilyenkor hangszórók segítségével jelzi a közeledését. Új a műszerfal, amely körbeöleli az elöl helyet foglalókat, ezüst, szürke és bronz színek mellett még az aktív zajkioltással megvalósított, kétzónás hifi teszi különlegessé a hangulatot.
A Kia felpörgeti az alternatív hajtású autókat, 2025-re a jelenlegiek mellé még 5 elektromos (ezek között a Niro EV), 5 hibrid/hálózatról tölthető hibrid és egy tüzelőanyagcellás modell gyarapítja a választékot, utóbbi 2020-tól lesz megvásárolható. 2021-re készül majd el a márka első, 4-es szintű (vezetői beavatkozás, azaz emberi sofőr nélkül is közlekedni képes) önvezető autója, és 2030-ra már az összes Kia behálózott autó lesz.