Fából vaskarika, azaz egy nem sorozatgyártású autóval, az SLS AMG Electric Drive prototípussal hódította meg a Mercedes a sorozatgyártású elektromos autók Nürburgring-Nordschleife körrekordjáért járó képzeletbeli felső fokát.
Ezek szerint aki a jövőben el akarja hódítani a képzeletbeli trófeát, annak 7:56.234 alá kell majd mennie, ami nem lesz egyszerű mutatvány, hiszen ennek eléréséhez is már 751 lóerős csúcsteljesítmény és 1000 Nm-es maximális nyomatékra volt szükség.
No meg a kerekekhez közel elhelyezett, négy darab hajtómotor intelligens vezérlésére, amely minden hagyományos összkerékhajtásnál gyorsabban és jobban tudja alakítani a nyomatékelosztást a maximális sebesség és stabilitás elérése érdekében.
Arról már nem szól a fáma, a 60 kWh kapacitású akkumulátorban tárolt energia ilyen körülmények között mekkora mértékben apad, azaz a fel- és levezetőkört saját erőből tette-e meg a Mercedes SLS AMG Electric Drive a 20,832 km-es pályán. Persze az az ügyfél, aki gyakran próbálgatja a 3,9 másodpercig tartó 100-ra gyorsulást vagy az elektronika által 250 km/órában korlátozott végsebességet, az se megy/jut majd messzire a töltőállomástól. Még ebben a hónapban megindul majd az elektromos sportkocsi forgalmazása, a vételárról per pillanat nincs információ.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!