Nagyon idegesítheti a Volvo mérnökeit a repülőtereken megtapasztalható sorban állás a biztonsági átvilágításnál, és az ebből adódó időveszteség, hogy a saját eszközeikkel próbálnak tenni ez ellen. Szerintük a 360c elnevezésű önvezető tanulmányautó kiválthatja a repülést – igaz, legfeljebb 300 km-es távolságon van előnye a földi haladásnak.
Az üzletembereket azzal akarja elcsábítani a Volvo, hogy nem kell megvárniuk a munkakezdést azzal, hogy beérnek az irodába, már úton odafelé is dolgozhatnak – kérdés, ezt elszámolja-e munkaidőnek a munkáltató? Természetesen pihenésre is alkalmas az önvezető Volvo belseje, e célból biztonsági paplant készítettek, ami esetleges ütközés esetén (mármint ha egy másik közlekedő belehajt a járműbe) megvédi az utast.
A jövő városainak közlekedési problémáira is megoldás lehet az önvezető Volvo 360c, amely állandó kapcsolatban van a többi autóval és a közlekedési infrastruktúra megfelelően felkészített elemeivel is, így rendszerszinten (ha már minden úton lévő jármű erre képes lesz) elméletileg megakadályozhatja a torlódásokat.
A közeljövővel kapcsolatban az a Volvo 360c üzenete, hogy ideje lenne kialakítani egy világszinten egységes módszert arra, hogyan kommunikálnak a teljesen önvezető autók a közlekedés többi résztvevőjével. Jelenleg nincs egységes szabályozás, minden autógyártó saját utakat keres az önvezető autó szándékának jelzésére, de ez nem megoldás. Azonnal felismerhető, egyértelmű jelzésekről kell megállapodni, amelyet például az emberi sofőrök azonnal értelmezni tudnak, ha meglátják.