A megszokottnál kicsit magasabbra, a talajtól 34 cm-es magasságba emelte az Audi az utastér alatti akkumulátor-csomagot, és 85 cm átmérőjű bütykös gumikat is adott az AI:Trail Quattro nevű tanulmánynak, és kész is a jövő önvezetésre is képes terepjárója. Apró szépséghiba, hogy csak épített környezetben képes magától haladni az autó, terepen már emberi irányításra van szüksége.
Különösen nagy ablakokat helyeztek el körben, hogy a sofőr jól lássa a terepakadályokat, illetve ezek miatt arra számítanak a tervezők, hogy az utasok is majd a tájat nézik a kütyük helyett haladás közben. A nagy méretű ablakok mellett még a fedélzeten lévő drónok segítségére is számíthat az a sofőr, aki lusta kiszállni az autóból és körülnézni. Ötletes megoldás a kívülről hozzáférhető, a piszkos csizmák és ruhadarabok tárolására szolgáló fiók.
Túlságosan messzire egyébként nem lehet elkalandozni a töltő-infrastruktúrától, hiszen a közúton 400-500 km-es hatótávolság terepen 250 km-re mérséklődik – terepen sokszor kipörög a kerék, ami nagyon energiaigényes. Minden egyes kereket külön – a karosszériába épített – villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 435 LE/1000 Nm, az egyes motorok vezérlésével valósítható meg az elektronikus differenciálzár. Az energiafelhasználás optimalizálása végett 130 km/óra az elektronikusan korlátozott csúcssebesség,