A logisztikai szakma egyik nagy korlátját az jelenti, hogy törvények szabályozzák a közúton haladó járművek méreteit. A hasznos térből aztán még le kell vonni az emberi sofőr munkahelyét és a technika számára szükséges helyet. Ezek közül most a vezetőfülkétől szabadul meg a General Motors SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) elnevezésű koncepciója, ami egy önjáró technológiával felszerelt, tüzelőanyagcellás alvázat jelent.
Egyelőre még csak ötlet szinten létezik a jármű, de idén ősszel az első működőképes prototípust már bemutatják az Association of the United States Army nevű egyesület találkozóján, ahol megvizsgálják annak hadászati alkalmazását – sivatagi tájakon külön előny lehet, hogy vizet termel működése közben a jármű. Az önvezető rendszer nem csak az épített infrastruktúrán képes irányítani a járművet, de akár terepen (természet) is.
Összesen két tüzelőanyagcella és hajtómotor van a fedélzeten, tehát tengelyenként egy-egy, ezek egyformák, tehát mindkettő kormányozható kerekekkel rendelkezik. A Hydrotec-nek nevezett egységek egymástól függetlenül vagy összehangoltan is képesek működni, a nagy hasmagasság nemcsak a terepjáróképesség, hanem a hidrogéntartályok és a tüzelőanyagcella védelmének javítása miatt is indokolt. Egy feltöltéssel 643 km a SURUS elméleti hatótávolsága.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!