Az elektromos autók forgalmazói mindig Norvégiát hozzák fel példának, hogy a megfelelő támogatásokkal/ösztönzőkkel már ma is versenyképes az akkumulátoros-elektromos autó a belső égésű motorral hajtottal.
Ez szép és jó, de hamarosan már nem lesz igaz, hiszen 2013 év végére már annyi elektromos autó van az utakon, hogy azt már nem mindig képes kiszolgálni az infrastruktúra. Az egész országban 5000 töltőpont van, ebből 500 a fővárosban. Ott azonban már 13 000 elektromos autó fut, és hónapról hónapra egyre több lesz. A közlekedésben is kezd fennakadásokat okozni az az engedmény, miszerint az elektromos autók a buszsávokban is hajthatnak. Egyre jobban kezdenek megtelni az elméletileg a tömegközlekedés és a kétkerekűek számára fenntartott sávok, a legutóbbi felmérés szerint a buszsávokban csúcsidőben mindössze a járművek 7,5 százaléka a menetrendszerű autóbusz, 75 százalék elektromos autó (a kettő különbsége a taxik és a motorkerékpárok), ami bizony egyre több fennakadást okoz a menetrend tartásában. A buszsávoknak előnyt biztosító lámpahangolást például nem ekkora forgalomra méretezték, ezért a tömegközlekedési jármű nem tud előnnyel indulni a forgalom előtt, ami az elé besoroló, leforduló járművek miatt megakasztja a haladást. A norvég törvényhozás bejelentette, 2017-ben felülvizsgálja az elektromos autók szabályozását, a nekik biztosított kedvezményeket. Azonban lehet, hogy ez már késő lesz, és addigra már a tömegközlekedést használók a kellemetlenségek miatt már ellenségesen viszonyulnak majd az elektromos autókhoz. Arról nem is beszélve, hogy addigra valószínűleg már az elektromos töltők száma se lesz elegendő az utakon haladó flotta ellátására. Norvégia tehát lehet az elektromos autózás éllovasa, de a felmerülő problémák megoldásával is neki kell először szembesülnie, nincs követendő példa.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!