Már évek óta teszteli a tüzelőanyagcellás hajtását a Hyundai, azonban a Tucson alapú eddigi autóhoz képest dedikált padlólemezre épül a márka új csúcsmodellje, amelynek jobb térkihasználás az eredménye. Nem ismeretlen autóról van szó, hiszen annyi történt valójában, hogy megkapta a Nexo nevet a korábban egyszerűen FCEV néven szereplő tanulmány. A névadás mellett azt is bejelentették, hogy egyes piacokon már 2018 elejétől lízingelhető lesz a szabadidő-autó.
Egy feltöltéssel 595 km az elméleti hatótávolsága (NEDC) a Hyundai második generációs tüzelőanyagcellájával szerelt Nexo-nak, a feltöltés 5 perc alatt megvan. A koreaiak ígérik, egy -29 °C-os éjszaka után is 30 másodperc alatt megindul az áramtermelés, azaz menetkész lesz a jármű, amely gond nélkül üzemel 49 °C-os külső hőmérsékleten is zavartalanul üzemel – erre egy másik tüzelőanyagcellás autó sem képes. A hajtómotor 163 LE/394 Nm teljesítményű, a 0-96 km/h sprint 9,5 másodperc alatt megvan.
A tüzelőanyagcellás hajtás mellett itt debütálnak a Hyundai márka legújabb vezetéstámogató rendszerei, például a sávtartó 0-144 km/h-s tartományban képes akár városi körülmények között is a sáv közepén tartani az autót, a holttérfigyelő nem csak csipogással és villogással figyelemztet, de az irányjelző használata esetén kameraképet is megjelenít, így a vezető láthatja, mire számíthat. A megfelelő alkalmazással a parkolóhelyre ki- és beállás is megy a Nexo-nak.