Fontos lenne az elektromos autózás elterjedéséhez a töltőállomások hálózata, az ADAC épp ezért ezeket vizsgálta meg két darab BMW i3-as segítségével. 53 töltőpontot kerestek fel, és miközben műszakilag nem volt kifogása a tesztelőknek*, az információk, a kezelhetőség és árak tekintetében még bőven van mit javítani. Egy esetben osztottak „nagyon jó” minősítést, 29 lett „jó”, 17 „kielégítő”, és hat esetben „kifogásolható” a szolgáltatás.
* Hat helyen műszaki okokból nem tudtak tölteni a tesztelők, ezeket értékelték kifogásolhatónak.
Fontos szempont volt a megtalálhatóság, amibe a helyszín utcán való felismerése mellett az internetes jelenlét (és az ott jelzett szabad/foglalt állapot) is beleszámított, illetve az árak jelzése, szinte sehol se jelezték az egységnyi energia árát a helyszínen. Tizenkét esetben nem volt lehetséges egyszerű beeső ügyfélként tölteni valamiféle – az internetről se derült ki, mi a megoldás – jogosultság hiánya miatt. Azt is kifogásolták az ADAC tesztelői, hogy mindenhol közlekedési tábla jelezte, hogy a töltés időtartamára ingyenes a parkolás a töltőoszlopnál, azonban a töltési idő egy olyan változó, amit nem lehet előre tudni, tehát az autó mellett szobrozásra van ítélve az elektromos autó tulajdonosa, ha jogkövető akar lenni.