Azt próbálják jelezni a GT X Experimental tanulmányautóval, hogy az Opel/Vauxhall márkák a PSA Csoporton belül a korábbinál szabadabban dolgozhatnak, több mozgástere lesz a formatervezőknek. A 4,06 méter hosszú jármű egyébként kis kategóriás szabadidő-autót mintáz, de nem a Mokka X utódáról van szó. Csak a jövőben a márkára jellemző stíluselemeket akarták megmutatni, nincs szó arról, hogy ebben a formában sorozatgyártásban is megvalósítják a GT X-et.
Felépítését tekintve egy klasszikus elektromos autóról van szó, az 50 kWh kapacitású akkumulátor a padlóban helyezkedik el, a hajtó villanymotor elöl található; teljesítmény- és hatótáv-adatokat nem közöltek, de állítólag teljesen működőképes autóról van szó, nem csak holmi gurulóképes szoborról. Arra ügyeltek, hogy csak olyan jellegzetes részletek kerüljenek a végleges tanulmányra, amely a márka jövőbeli összes autóján megjelenik-megjelenthet majd valamilyen formában, tehát a Vizor nevű orr, a tetőív színes betétje, vagy az üvegtető is ilyen.
Az utastér minimalista, a kormány mögötti műszereket és a középkonzolt egy hatalmas képernyővel váltották ki, a szellőzőnyílásokat a szélvédő tövében rejtették el. A Pure Panel rendszer különlegessége, hogy érintéssel, hanggal és szemmozgással is lehet vezérelni, az ülésállítást például úgy lehet végezni, hogy a kijelzőn azt kell nézni, milyen irányba mozogjon az ülés adott része.
Visszapillantó tükrök helyett a színes díszcsíkból előbukkanó, hátrafelé néző kamerák és benti monitorok tájékoztatnak a mögöttes helyzetről. Hatalmas méretű zsanérokkal csatlakoznak a karosszériához az egymással szembenyíló ajtók, a B oszlop hiánya könnyíti meg a ki- és beszállást.