Mivel – egyelőre – nem talált szakmai partnert a Volvo a kompakt méretű autóihoz készített moduláris építőkészletre, egymaga készíti el a meglévő nagy méretű Scalable Product Architecture (SPA) mellé elkészíti annak kisebb méretű megfelelőjét Compact Modular Architecture (CMA) néven. Az első, erre épülő autót 2017-ben dobják piacra a svédek, a hírek szerint az XC40 néven megjelenő kompakt szabadidő-autó lesz ez. A CMA a kisebb méretek mellett az SPA-hoz már kifejlesztett hajtásokat (beleértve a hibrid megoldásokat) is be tudja majd fogadni, de lesz kifejezetten ehhez fejlesztett hibrid hajtás két motorral (ez valószínűleg virtuális összkerékhajtást jelent), és természetesen a fejlett biztonsági megoldásokon is osztozik majd a két architektúra.

A következő négy év során a Volvo leváltja a teljes kínálatát az új építőkészleteknek a segítségével, és ezzel párhuzamosan az összes modellsorozatában bemutat majd hálózatról tölthető hibrid modellt. Az XC90-est majd az új S90-es plug-in hybrid változata követi, a kisebb autókban elsőkerékhajtású hibrid hajtást valósítanak meg. De ez nem minden, a svédek úgy számolnak, hogy 2019-ben dobják piacra a teljesen elektromos meghajtású autójukat, amely várhatóan a robotautó-technológiájukat is megkapja – erről csak később közölnek majd részleteket.

HÅkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója szerint 2020-ban az eladott autóinak tíz százaléka lesz majd hibrid vagy villanymotoros. Az XC90 T8-assal szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók az idő felét elektromos üzemmódban teszik meg. A Volvo úgy számol, hogy az akkumulátor-technológia robbanás szerű fejlődése miatt a következő években jelentősen csökken majd a hibrid- és elektromos hajtású autók felára a belső égésű motorral szerelthez képest, és a közvélemény is kezdi megismerni az ilyen járműveket, úgyhogy jelentős bővülés várható a piacnak ebben a szegmensében.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!