Nagyon rossz a brit városok levegőminősége, és a kormányzat eredeti szándéka szerint azon volt, hogy különféle ösztönzők bevezetésével felgyorsítsa a dízelautók leváltását, most mégis késlelteti ez irányú terveit, mert többek között a Green Alliance nevű szervezet felmérése is azt mutatja, hogy a vidéki elektromos hálózatok nem fogják bírni azt a nagy terhelést, amit a villanymotoros vagy plug-in hibrid autók jelentenek majd. Ha eléri majd 33 százalékot az ilyen újenergiás járművek részaránya, akkor napi szinten lesz majd a transzformerek meghibásodása, a feszültségingadozások és az áramszünetek.
Ez abból is adódik, hogy a jómódúak térnek át majd először az ilyen járművekre, így egy-egy földrajzilag korlátozott régióban nő majd hirtelen meg a terhelés a töltés miatt. Azt is kiderítették, hogy ha olyan helyek is vannak, ahol már hat darab villanyautó egyidejű töltése is képes túlterhelni a hálózatot. Az előrejelzések szerint 2030-ra Nagy-Britannia útjain 37 százalék lesz az újenergiás autók aránya, és ahhoz, hogy ez ne készítse ki az elektromos hálózatot, arra mintegy 36 milliárd fontot kell majd költeni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!