A Frankfurti haszonjármű-kiállításon mutatkozott be a Volkswagen I.D. Buzz Cargo elnevezésű tanulmánya, az első Transporter megjelenését és az MEB építőkészletet ötvöző haszonjármű. Ezt világszerte akarják majd forgalmazni, az Egyesült Államok vásárlóközönsége számára pedig különleges szerepkörben mutatják meg az újdonságot: az I.D. R Pikes Peak versenyautó szervizmobiljaként is jó figurát mutat.
Fólia-dekorral dobták fel a kék-fehér karosszériát, a raktérben pedig szerelőműhelyt rendeztek be, a baloldalt polcokkal, a jobboldalt munkaállomással. Hátulról is elérhető egy táblagép segítségével a digitális készletnyilvántartás, aminek segítségével a ritkán használt alkatrészek is azonnal megtalálhatóak, illetve a felhasznált alkatrészeket is gombnyomásra lehet megrendelni. Új elem még a 240V-os konnektor, amellyel nagy teljesítményű elektromos kéziszerszámokat is lehet használni külön generátor beállítása nélkül.
A Volkswagen I.D. Buzz Cargo előrejelzett technikájában nincs változás, tehát kétféle akkumulátorral – 48 kWh vagy 111 kWh kapacitás – lehet majd választani, előbbi villámtöltővel 15 perc alatt, utóbbi 30 perc alatt ölthető 80%-ra. Egy 201 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, így a kocsi orrában egy 200 literes csomagtér is van, a kétmotoros, összkerékhajtású változatban utóbbiról le kell majd mondani.