Egyelőre még a jövő zenéje a Chevrolet teljesen elektromos járműve, de a mérnökök épp most dolgoznak a végső hangszerelésen. Világautó lesz a Bolt tanulmányból készített szériaautó, amely egy 320 km-es hatótávolságú, 8 millió Ft-ba kerülő elektromos autó. Az egyedüli szépséghiba a dologban, hogy azt nem árulták el, hogy az esetleges állami támogatásokat beleszámították-e a megcélzott vételárba…
Mire a kereskedésekbe kerül a Bolt (2017?), addigra már valószínűleg a Nissan Leaf második generációja lesz az ellenfél a jelenleginél nagyobb hatótávolsággal és alacsonyabb vételárral – ennek megfelelően csak pár év múlva lehet majd megítélni, mennyire jó az ár/érték/tudás arány.
Meglepő, mennyire európai léptékű a jármű megjelenése, a korlátozott hatótávolság miatt városi-elővárosi használatra szánt jármű jó helykihasználású egyterű karosszériát kapott. Rövidek a túlnyúlások, hatalmasak az üvegfelületek – nem csak az oszlopok vékonyak, de a tető is üveg. A belső térben a Chevrolet márkánál megszokott, a kormánnyal együtt mozgó műszeregységet és a MyLink fejegységet találjuk.
A technikát egyáltalán nem részletezték a bemutató alkalmával, nem tudjuk, milyen technológiát használ és mekkora a kapacitása az akkumulátornak, hány lóerős elektromotor hajtja a kerekeket. Talán jövő ilyenkor már a részleteket is elárulják, de az is lehet, hogy már a Frankfurti Autószalonon többet megtudunk majd az újdonságról. Ha világautó les a Chevrolet Bolt, akkor a márka európai kivonulása miatt muszáj lesz elkészíteni belőle az Opel változatot, amelynek bemutatására a „hazai pálya” lehet az ideális.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!