A Tesla márka a szokványostól merőben eltérő működésével, innovatív megoldásaival, szupergyors elektromos autóival ért el hihetetlen népszerűséget az utóbbi másfél évtizedben. Az autópiac átalakulását, a környezetbarát alternatív hajtás előretörését nagymértékben e kaliforniai autógyártónak és energiaipari vállalatnak köszönhetjük. Európában a Roadster első generációjával 2008-ban jelent meg a Tesla, és már akkor, a kezdeteknél hatalmas érdeklődés övezte a márkát. Azóta Nyugat-Európa és Skandinávia országaiban, csakúgy, mint a tengerentúlon uralják a Tesla modellek az elektromos autók piacát. A 2017-ben bemutatott Model 3 az első olyan elektromos autó, amelyből egy év alatt már több mint 100.000 darab gördült le a gyártósorról.
Magyarországon – köszönhetően az állami támogatási rendszernek is – jóval a régiós átlag fölött futnak már elektromos autók az utakon (közel 1300db elektromos gépjármű került forgalomba helyezésre 2018-ban). Az etalonnak számító Tesla modellek viszont eddig csak egyedi import keretében érkeztek be az országba, bemutatóteremben, teljes szolgáltatási körrel eddig nem volt elérhető az amerikai márka. A Teslával folytatott hosszas egyeztetéseket követően a magyar tulajdonú Universal Leasing Kft. saját beruházás keretében alakította ki impozáns bemutatótermét, így a magyar ügyfeleknek is adott már a lehetőség, hogy részleteiben megismerhessék a Tesla modelleket és tesztvezetés során átéljék a különleges Tesla-élményt.
A Tesla Universal kedvező finanszírozási szolgáltatásokkal várja a Tesla-vásárlókat, teljes körű segítséget nyújt a logisztikai teendőkben és elvégzi a honosításhoz és forgalomba helyezéshez kötődő feladatokat. Mindez természetesnek tűnhet egy hagyományosnak nevezhető autómárka esetében, de a Tesla egyedi online értékesítési rendszerében különösen nagy segítségnek számítanak e szolgáltatások.
2019-ben legalább 100 darab Tesla gépjármű értékesítésére számít a Tesla Universal, ami feltehetően nem irreális elképzelés, hiszen már a nyitást megelőzően majdnem 20 darab ügyfél rendelt autót az új egység közvetítésével. Felső határt maga az amerikai gyártó sem gördít a magyar partner elé, mert a Tesla Universal volumenkorlátozás nélkül rendelhet a Tesla online rendszerében.
Mivel a Tesla vásárlók döntő többsége finanszírozással vásárolja meg autóját, ezért különösen nagy előnyt jelenthet az Universal Leasing Kft. által nyújtott operatív lízing, melynél hozzávetőlegesen 2 milliárd forintos hitelkerettel tud gazdálkodni a Tesla Universal. Hasonlóan népszerű lehet a 3 és 4% közötti THM-mel működő zárt végű pénzügyi lízing konstrukció, amit a hazai piacvezető gépjárműfinanszírozóval kötött, Tesla márkafinanszírozói megállapodás keretében kínál a Tesla Universal. A vezető biztosítótársaságok segítségével a finanszírozáshoz kapcsolódó feltételek is kedvezményes rendszerben kerülnek kialakításra, így már irreálisan magas biztosítási összegek sem nehezítik a hazai Tesla vásárlást. Szintén egyértelműsíthető, hogy a Teslák leendő vásárlói között nagy számban cégek szerepelnek majd, számukra pedig jelentős adókedvezményeket és leírható költségeket is jelentenek a kedvező finanszírozási konstrukciók. A magyarországi Tesla szervizpont megnyitása még várat magára, de már ezügyben is előrehaladott tárgyalások folynak. Addig a leginkább kézenfekvő megoldás a bécsi szerviz felkeresése. Természetesen a Tesla Universal ebben a folyamatban is örömmel segít a hazai tulajdonosoknak.
Áprilistól már az európai piacokon is rendelhető a Model 3 Standard Plus változata, ami extrákkal együtt is beférhet az állami támogatási rendszer által szabott 20 millió forintos értékhatárba. A Tesla Universal tagja a Magyar Elektromobilitás Szövetségnek, és stratégiai egyeztetéseket folytat annak érdekében, hogy az államilag szabott feltételrendszernek megfeleltesse transzparens folyamatait, és az érintett Tesla modellek idővel felkerülhessenek az állami támogatással megvásárolható elektromos autók listájára.