Már 15 ezer tesztkilométeren van túl a brit Swindon Powertrain nevű, alapvetően versenyautó-fejlesztéssel és építéssel foglalkozó vállalkozás által az ős Mini alapján készített elektromos autó, a gyermekbetegségek kikúrálását követően most megindult a forgalmazás. Kérdés, sikerül-e elég vevőt találni, hiszen a Magyarországon 28,1 millió Ft-ért kínált Audi e-tron elektromos szabadidő-autónál úgy kétmillió Ft-tal drágábban kínálják az E Classic Mini nevű átépítést.
Növeli a bekerülési költséget, hogy először az autót teljeskörűen felújítják, majd kipakolják belőle a hajtásláncot. Az első kerekeket egy 109 lóerős villanymotor mozgatja, a lítium-ion akkumulátorcsomag kapacitása 24 kWh. A 0-96 km/óra gyorsulást 9,2 másodperc alatt tudja le az autó, a csúcssebessége 130 km/óra, míg a hatótáv ideális körülmények között 200 km. Az eredetihez képest 80 kg-mal lett nehezebb az elektromos Mini, a 720 kg 57/43% arányban terheli az első/hátsó tengelyt, a benzintartály elhagyásával a csomagtér 200 literes lett.