Tavaly áprilisban értékesítette az elektromos töltőpontokat a Londoni Közlekedési Központ a francia tulajdonosi hátterű Source London társaságnak, azonban a töltőpontok karbantartását a kerületek (ahol elhelyezték azokat) és a töltőpontok gyártói közösen végezték tovább. A felemás helyzet miatt rohamosan leromlott egy év alatt a hálózat, az 1400 töltőpont harmadával van gond.
Most fokozatosan a karbantartás is a Source London társaság kezelésébe kerül át, azokban a kerületekben, ahol leszerződtek velük a karbantartásra, azt ígérik, hogy a nyárra végeznek a rendszer helyreállításával. Ez javítást vagy ahol ez már nem lehetséges, teljes cserét jelent, ezt követően 99 százalékos rendelkezésre állást ígérnek. Pontosan felmérték a hálózat immár teljesen hozzájuk tartozó részét, eszerint 300 töltőpontot kell megcsinálniuk rövid időn belül, és akkor még mindig marad vagy 150-200 darab olyan nem működő töltőpont, aminek a karbantartása nem az ő feladatuk. Azt remélik, a még nem szerződött kerületek is hozzájuk csatlakoznak majd, és akkor végre teljesen a kezelésükbe kerül a londoni elektromos töltőpont-hálózat. Azonban nem véletlen, hogy nem egyöntetű a váltás, hiszen a Source London azt tervezi, hogy a töltőpontoknál jelenleg ingyenesen igénybe vehető parkolóhelyekért fizetni kell majd – jelenleg csak az energiáért kell fizetnie az elektromos autó tulajdonosoknak -, ebből az extra bevételből finanszíroznák a töltőpontok karbantartását. Zónák szerint eltérő (belváros-külváros) díjat kellene fizetni, a dugódíj által védett belvárosban akár 5 font/óra (2080 Ft) lehet a díj. Az elektromos autók tulajdonosai nem nagyon tiltakozhatnak ez ellen, hiszen arról van szó, hogy az eddig az adófizetők pénzéből végzett hálózat-karbantartást immár velük fizettetik meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!