A kínai Xiaopeng Motors Lexus karosszériába építve tesztelte új autójának technikáját, a sorozatgyártású változat ugyan egyedi megjelenést és padlólemezt kapott, de attól még kísérteties a hasonlóság a Lexus modellekkel – a kínaiak még látványosabb vonalvezetést készítettek.
Az utastérben élére állított, 15,6 colos képátlójú érintőképernyő helyettesíti a középkonzolt, a vezetőt 12,3 colos képátlójú monitor tájékoztatja; a sorozatgyártásig még javítják a minőségérzetet, a most bemutatott példány az első, kézzel összeszerelt prototípus. A megjelenés már nem változik, és a technika is már a végleges. Az akkumulátor-telepet a Samsung szállítja, nagyobb az energiasűrűsége, mint a Tesla vagy a Chevrolet Bolt/Opel Ampera-E telepének.
Két- vagy négykerékhajtású változatban is kínálják majd a Xiaopeng Beta-t, amely 8,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet és mintegy 300 km a hatótávolsága egy feltöltéssel. Ezek gyakorlati tapasztalatok, a Lexus NX-karosszériába épített öt prototípussal már félmillió kilométert autóztak a mérnökök különösebb probléma nélkül. A szériaautó részben autonóm haladásra is képes lesz, összesen 40 szabadalmat jegyzett be a cég jórészt ezzel kapcsolatban. Jövőre indul a próbagyártás, 2017 végéig épp csak 100 autó legyártásával számolnak, 2018-ban azonban már 20 ezer Beta szabadidő-autót készítenek, és 2020-ra már évi 100 000 példány eladásával számolnak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!