Bruce Meyer kaliforniai hajóépítő a hatvanas évek elején készítette el az első buggy-kat, a roncstelepeken nagy számban és olcsón elérhető Volkswagen alvázak felhasználásával, a szakmájából kifolyóan üvegszálas műanyag karosszériával.
A Volkswagen most egy kicsit más megközelítéssel dolgozik a strandautó feltámasztásán, az MEB építőkészletre építették fel az ID. Buggy nevű tanulmányt – nem elírás, az eddigiektől eltérően az I és D betűk között nincs már pont.
A tanulmány 204 lóerős farmotort kap, de elképzelhető egy második – előre beszerelt – villanymotor is, amitől összkerékhajtású lehet az autó, a kétszemélyes kialakítás mellett pedig 2+2 személyes belső is megvalósítható. Tető nincs, még ideiglenes se, helyette időjárásálló és könnyen takarítható a beltér. Az acél/alumínium karosszériát egyben le lehet emelni az MEB-alvázról, ezzel azt a jelzést akarja küldeni a Volkswagen a karosszériaépítők felé, hogy nyugodtan garázdálkodhatnak az MEB-technikán.
A tanulmány esetén egyébként 204 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotort használnak, ami 7,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég, a végsebesség elektronikusan korlátozott 160 km/óra. A 62 kWh kapacitású, a padlóba épített akkumulátor 255 km-es WLTP-szabvány szerinti hatótávot tesz lehetővé. A nyitott karosszéria 406 cm hosszú, 189 cm széles, 146 cm magas és 265 cm a tengelytávolsága, a hasmagasság pedig 24 cm. Arról nincs hír, hogy sorozatgyártásban megvalósítják-e az ID. Buggyt, vagy egy külső partnernek átengedik a koncepciót.