Olyan különleges versenysorozat a Formula E, ahol nem a maximális sebesség elérése a cél, hanem az, hogy minél látványosabb legyen a küzdelem a pályán – ezért tervezték meg úgy az egységes aerodinamikát, hogy ne legyen maximális a leszorító-erő és utcai, mintás abroncsokkal mennek.
https://twitter.com/FIAFormulaE/status/958308832446357506
A mostanit is beleszámolva az első négy szezonban még két autóval mentek végig a versenytávon a pilóták, úgyhogy nem is nagyon kellett kímélniük egymást, azonban mindez megváltozik a 2018/2019-es évadban. A legfontosabb fejlesztés az lesz, hogy az új, nagyobb kapacitású akkumulátorral már egy autójuk lesz csak a pilótáknak, úgyhogy jobban kell majd vigyázniuk a technikára.
Apropó technika, amíg ma minden egységes az autóknál, a második generációs FIA Formula E versenyautónál már nagyobb szabadságot élveznek majd a gyártók, nemcsak a szoftvert módosíthatják, de bizonyos keretek között a hardvert is. A Genfi Autószalonon lehet majd élőben megtekinteni a prototípust.
Want to see it for yourself? The Geneva Motor Show – March 6 #Gen2 #FIA #ABBFormulaE pic.twitter.com/3I8WM6ksxl
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) January 30, 2018