A Citroën égisze alatt bontogatta szárnyait a DS, amelyet nemrég külön prémiummárkának szerveztek ki. Mostanra fogytak el az eddig kínált modellek, tehát a DS 3 Crossback az első igazi autója a márkának, amellyel rögtön a piac egyik legnagyobb növekedését és nem mellékesen darabszámait produkáló szegmensében, a kis kategóriás szabadidő-autók közé lépnek be.
A karosszéria hossza 4118 mm, szélessége 1791 mm, magassága 1534 mm, a tengelytávolság 2558 mm, a csomagtér befogadóképessége alaphelyzetben 352 liter. Különleges megoldásokkal akarnak kitűnni a mezőnyből, olyan részletekkel készültek, mint a közelítésre előbújó kilincsek, a rejtett ereszek és antenna, az oldalsó cápauszony, a kétszínű karosszéria vagy a belső égésű motorokhoz kínált krómozott kipufogóvégek. Tízféle felni – köztük 18 colosak is –, tízféle karosszériaszín közül lehet választani, és akkor van még ötféle hangulat: DS MONTMARTRE, DS BASTILLE, DS PERFORMANCE Line, DS RIVOLI, DS OPERA. Szövet, bőr Alcantara kárpitok és számos szín közül lehet választani – összesen kétezer-féle kivitelben létezhet a DS3 Crossback!
Itt debütál sorozatgyártásban a PSA Csoport és a kínai Dongfeng közös fejlesztésű CMP építőkészlete, benzin, dízel és villanymotorral lehet majd választani az újdonságot. A benzines az 1,2 literes háromhengeres turbó, amely 100, 130 és 155 lóerővel választható, a feláras automatikus váltó nyolcfokozatú. Egyedüli dízelként a 100 lóerős 1,5-ös BlueHDi-t kínálják.
Az E-Tense nevű modellváltozat akkumulátoros-elektromos hajtással jön 2019 második felétől, az első kerekeket 136 LE/260 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, az 50 kWh kapacitású akkumulátort a padló alatt helyezik el. A hatótávolság a WLTP-módszer szerint mérve 300 km, ennél a modellnél levegős hőszivattyúval oldják meg az utastér klimatizálását. A 11 kW teljesítményű gyári falitöltővel 5 óra a töltési idő, de villámtöltésre is van lehetőség, arról nem szól a sajtóközlemény, hogy normál konnektorról mennyi a zöld rendszámos változat töltési ideje.
Igyekeztek leegyszerűsíteni a használatot, jeladós kulcs helyett a párosított okostelefonnal is megoldható a nyitás és motorindítás, a parkolósegéd automatikusan felméri a helyeket, ha 30 km/h-nál lassabban halad az autó, ezt követően csak ki kell választani a kívánt helyet az érintőképernyőn, majd egy gombnyomásra máris magától parkol a DS3 Crossback. A sávtartó segéd az autó sebességét és irányát a 0-180 km/h tartományban vezérli, a mátrix-funkciós LED-es fényszóró a szembejövő vakítása nélkül biztosít nagyobb belátható távolságot. A vészféksegéd új radarérzékelői képesek felismerni a haladó, álló járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat – erre az eddigi rendszerek csak kamerás segítséggel voltak képesek –, és az 5-140 km/h tartományban képes magától vészfékezni az autó.