Finoman szólva is kaotikus időket él a Tesla Motors, amely a 35 000 dollárba kerülő Model3-as érkezésével párhuzamosan azt is bejelentette, hogy bezárja az értékesítési pontjainak túlnyomó többségét és online értékesítésre vált. Utóbbit alig pár hónappal azt követően, hogy a kereskedőhálózat fejlesztéséről írt az éves jelentésében. Azonban nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz semmi a kereskedőhálózat leépítéséből, hiszen most azt jelentették be, hogy mégis megtartják a legtöbb bemutatótermet, amelyek költségét a drágább autóknál 3%-os áremeléssel hozzák vissza. A visszakozás oka prózai: a jellemzően bevásárlóközpontokban lévő ingatlanokra az alacsony bérleti díj miatt hosszú távú szerződéseket kötött a Tesla Motors, és a bérebadók jelezték, hogy nem mondanak le a bevételükről. Az autógyártónak akkor is ki kellene fizetnie a bérleti díjakat, ha netán bezárja a bemutatótermeit, ez 2023-ig 1,1 milliárd dollárt, összesen 1,6 milliárd dollárt jelent.
Emberi oldalról még hektikusabban zajlanak a dolgok. A tavalyi év végén az értékesítések felpörgetése miatt arra biztatták az értékesítésben dolgozókat, hogy 5000 dollár kedvezménnyel, 8000 dollár ingyen extrával vásároljanak (lízingeljenek) új autókat, amelyeknek listaárából még a túlórák miatt összejött bónuszt is leszámították. Az online értékesítésre váltás bejelentésekor rögtön megszüntették az értékesítők jutalékát és megtiltották az alkalmazottaknak, hogy fizetett szabadságra menjenek – nehogy a Tesla Motors által fizetett időben keressenek új munkahelyet maguknak. Nem mondtak fel nekik, de hetek óta bizonytalanságban vannak munkahelyük jövőjével kapcsolatban, alacsonyabb bevétellel és esetenként több éves elkötelezettséggel néznek szembe. Ráadásul ők is a sajtóból tudják meg a jövőjükkel kapcsolatos híreket, ami nem feltétlenül erősíti bennük a lojalitást.
Elon Musk egyébként azzal indokolta a kereskedőhálózat bezárását, hogy a Model3 értékesítés 78%-a online történik, azonban egybehangzó vélemény szerint ez egyszerűen nem igaz. Ebben a 78%-ban benne van az, amikor a bemutatóteremben az értékesítő mellett ülve, annak segítségével rendeli meg az ügyfél az autóját. Több USA-tagállamban tilos egy autógyártónak közvetlenül (tőle független márkakereskedő közbeiktatása nélkül) autót értékesítenie, ezekben alapból online rendelésen keresztül ment a forgalmazás – az értékesítők segítségével. Még ha igaz is lenne, hogy a Model3 értékesítés 78%-a online történik, joggal merül fel a kérdés: önként lemond a volumen 22%-ról a Tesla, miközben vért izzad azért, hogy növelje azt?