A 2015-ös Frankfurti Autószalonon debütált a Porsche Mission E nevű akkumulátoros-elektromos sportszedán, amelynek a sorozatgyártására még pár évet kell várnunk. Hogy addig se unatkozzunk, a stuttgartiak elkészítették ennek az autónak a felfokozott változatát, ami jelen esetben nagy méretű kerekeket, sárvédő-szélesítéseket és kombi befejezést jelent.
„A Mission E Cross Turismo tökéletes kifejezője annak, hogy miként képzeljük el mi a teljesen elektromos jövőt. A modell a sportosságot és a hétköznapi praktikumot egészen egyedülálló stílusban egyesíti. Autónk villámgyorsan vezethető, és legalább ilyen gyorsan újratölthető lesz, teljesítményét pedig sokszor egymás után is képes lesz reprodukálni,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője.
Sokat kiránduló és sportoló embereknek szánják a Cross Turismo-t, a virtuális összkerékhajtásnak hála nem akadály a sípályák megközelítése, az utastérben kialakított tárolórendszerrel a szörfdeszka vagy épp az elektromos Porsche-kerékpár szállítása is könnyedén megoldható. Annyiból nem remekel a kombi, hogy a 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és mindössze 1,42 méter magas terepes kombiban az utastér mindössze négy személyes, a 20 colos felnikre 275/40-es abroncsokat szereltek.
A 800V-os nagyfeszültségű rendszert mindenféle töltési lehetőségre, a villámtöltéstől kezdve az érintésmentes, azaz indukciós táplálásra, vagy épp a Porsche otthoni energiatároló-rendszerével való együttműködésre is felkészítették. Tengelyenként egy-egy villanymotor van, a rendszerteljesítmény meghaladja a 600 lóerőt, a 0-100 km/h sprint 3,5 másodpercig tart és bármennyiszer megismételhető, amíg van elég energia az akkumulátorban, kevesebb, mint 12 másodperc alatt gyorsul a Porsche Mission E Cross Turismo 200 km/h-ra, összkerék-kormányzás és légrugózás is van a fedélzeten.