Jövőre ünnepli 60. évfordulóját a Mini, abból az alkalomból dobják majd piacra az első akkumulátoros-elektromos autójukat. Addig is a gyár egy veteránkorú, villanymotoros Mini Electric-et épített, amelyet a New Yorki Autószalonon lepleztek le.
A gyártási idő végéről származó példányt vettek alapul, amelyet először is felújítottak, majd pirosra fényezték a karosszériát, a tetőt pedig kontrasztos fehérre. A márkajelzés a kocsi elején, hátulján és a felniken a Mini Electric sárga hátterű jelvénye, ezen kívül a karosszérián is megjelenik stilizált fehér C betűként ez.
A karosszéria külsejét érintő pár szavas leíráson kívül nem is nagyon részletezik a műszaki tartalmat, tehát nem tudjuk a hajtómotor teljesítményét, az akkumulátorcsomag kapacitását (vagy azt, hogy hova építették azt be), csak azt, hogy a 30 darab lítium-foszfát egységből összeállított akkumulátor 105 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, az elérhető csúcssebesség 120 km/h. Azt mondják, megmarad a gokartszerű vezetési élmény, amelyet csak tovább javít a villanymotornak köszönhetően azonnal megjelenő teljesítmény.
Sajtófotó árulkodik arról, hogy villámtöltéssel is lehet táplálni a Mini Classic Electric telepét. A klasszikus Mini tulajdonosai azonban nem reménykedhetnek, nem áll a gyár szándékában elérhetővé tenni az akkumulátoros-elektromos átalakítást.