Nagyon nehezen megy a kínai autógyártóknak az európai piac meghódítása, a mediterrán országokon kívül nem tudnak számottevő eredményeket felmutatni – de igazság szerint, amíg a hazai piac igényeit is alig tudják kielégíteni, ez nem is nagyon zavarja a gyártókat. Ennek ellenére nem adják fel a harcot, hanem új piaci rést próbálnak meghódítani.
Mivel kontinensünkön jelentős állami támogatásokat kapnak az elektromos autók, több nagy kínai autógyár összefogott, hogy kifejezetten exportra fejlesszenek egy ilyen típust. A Chinese Auto Export Enterprises Alliance elnevezésű szervezeten belül a Geely, a Great Wall, a JAC és a Changan szövetkezett e célból – ezeknek mind van közös vállalata valamelyik „nyugati” autógyártóval. A kínai kormányzat jelentős támogatást ad a hazai fejlesztésű és gyártású elektromos autóknak (például a BMW i3-as nem jogosult adókedvezményre Kínában), ennek megfelelően már pár éve felpörgették ez irányú fejlesztéseiket a cégek. Most a tapasztalataikat egyesítve készítenek egy olyan akkumulátoros-elektromos autót, amelyet a hazai piacon és Európában is versenyképes áron tudnak majd adni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!