Jövő héten az Audi Q8-as szabadidő-autónak örül majd a gyár, de közben már az ősszel hivatalosan bemutatkozó e-tron nevű, akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó bemutatására is készülnek Ingolstadtban. A brüsszeli üzemben gyártandó új szabadidő-autó lesz az első a világon, amelynél – ahol az előírások azt megengedik – külső tükrök helyett kamerákat és monitorokat használnak. Kisebb szélesség, kisebb légellenállás, alacsonyabb szélzaj jellemzi a virtuális tükröket, amelynél háromféle nézet – autópálya, kanyarodás, parkolás – közül lehet majd választani.
Mindez jelentősen csökkenti a légellenállást, aminek optimalizálása jelentősen megnövelheti egy elektromos autó hatótávolságát. Az e-tron például több mint 1000 órát töltött az Audi szélcsatornájában, ahol volt, hogy 300 km/h sebességű széllel támadták a karosszériát. A végeredmény 0,28-as Cw légellenállási együttható, ami hozzájárul ahhoz, hogy a WLTP-ciklus szerint 399 km lesz a hatótávolság. Amúgy a légellenállási együttható egy tizedes csökkenése napi használatban bő 4 km-rel nagyobb megtehető távolságot eredményez egy villanyautónak.